Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

SOFIX загуби 2% за седмицата до 614 пункта

Единствената видима причина са пониженията на основните фондови пазари, като спадът от върха на 650,71 пункта вече е около 6%

SOFIX загуби 2% за седмицата до 614 пункта

Снимка: Investor Media Group

Водещият български индекс SOFIX се понижи с 2% през изминалата седмица до 614,44 пункта. Единствената видима причина за загубата са пониженията на основните фондови пазари (САЩ и Западна Европа), като спадът от върха на българския индекс при 650,71 пункта вече е около 6%.

В началото на годината имаше дни с по 200 хил. лв. оборот с 15-те компании от SOFIX. При спадовете в последните дни оборотът се повиши до 1,6 млн. лв. вчера и 1,36 млн. лв. в понеделник, но днес е само 184 хил. лв. Вероятната причина за по-слабия оборот днес е фактът, че цените влязоха в ценови коридор между 609 и 615 пункта при SOFIX в последните 5 дни и няма промяна на настроенията след спада с 2,75% в понеделник.

Само 4 от 15-те компании в SOFIX поскъпнаха за последната седмица. Това бяха „Монбат“ АД с 1,77% до 5,75 лв., „ЦКБ“ АД с 1,71% до 1,19 лв., „Доверие обединен холдинг“ АД с 1,05% до 9,6 лв. и „Химимпорт“ АД с 0,45% до 0,884 лв.

Поевтиняващите компании бяха 9 и то с по-големи проценти. С 9,52% до 19 лв. за ценна книга се понижи „Алтерко“ АД, с по 3,85% до съответно 2 лв. и 5 лв. за акция бяха „Индустриален холдинг България“ АД и „Софарма Трейдинг“ АД. Надолу с 3,25% до 2,38 лв. за акция беше „Еврохолд“ АД, а дяловете на „Елана Агрокредит“ АД отстъпиха с 2,73% до 1,07 лв.

Друга силно поевтиняла компания от ликвидните (част от индекса BGBX40) беше „Илевън Кепитъл“ АД с 16,19% до 17,6 лв.

Абсолютен фурор пък предизвика отчетът на „Неохим“ АДПечалбата на химическия концерн отчете силен ръст и акциите му се повишиха с 67% за седмицата до 36,8 лв. за ценна книга. Оборотът за седмицата възлезе на 434 хил. лв.

Печалбата при „Неохим“ АД е лесно обяснима с ценовите лагове на регулирания пазар на газ у нас. Докато у нас цената е фиксирана, на свободния пазар тя се повиши и така „Неохим“ АД генерира печалба. Когато стане обратното, цената у нас се фиксира, а на свободния международен пазар (т. нар. спот пазар) падне, „Неохим“ АД губи. В момента конюнктурата за „Неохим“ се е идеална, защото торовете се произвеждат в края на годината и се тори в началото на следващата, защото тогава се подхранват есенниците.

Материалът е с информационнен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
 

По статията работиха: Мариян Йорданов, редактор Бойчо Попов
Още по темата: Новини и анализи

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
"Спиди" намалява дивидента до 4 лева на акция