IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ръстът на приходите и печалбата на A1 България се забавя

Наблюдава се увеличено търсене на предплатени карти, което се дължи и на даренията на компанията за бежанците от войната в Украйна

16:38 | 27.04.22 г. 4
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: А1 България</em></p>

Снимка: А1 България

България продължава да е пазар с устойчив растеж за „A1 България“, част от австрийската A1 Group, и през първото тримесечие на 2022 г. се е наблюдавала положителна пазарна динамика със силно развитие на приходите от услуги, както във фиксираната телефония, така и стабилен растеж в мобилния бизнес.

А1 продължава да предлага новото си мобилно портфолио с 5G тарифи на по-висока цена от обикновените LTE тарифи. Освен това, като се има предвид продължаващото високо търсене на услуги за сигурност и ИТ решения, бизнесът с решения и свързаност остава важен двигател на растежа.

И въпреки че приходите за първото тримесечие са се увеличили с 3,7% до 137 млн. евро, тъй като ръстът на приходите от услуги с 8,5% компенсира спада на приходите от продажба на терминално оборудване, които намаляха поради умерените обеми на продажбите, като цяло има силно забавяне на растежа. През четвъртото тримесечие увеличението бе повече от тройно по-високо – с 11%.

Общите разходи също са се увеличили главно поради по-високите разходи за електроенергия и по-високите разходи за съдържание и лицензиране. Като цяло обаче силното увеличение на приходите от услуги генерира и ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) от 6,7% през отчетния период до 59,3 млн. евро. През предходното тримесечие обаче бе отчетен ръст на печалбата от 8,8%.

Фиксираните услуги растат и през първата четвърт на годината, като регистрират увеличение от 14,1% до 40,1 млн. евро. Добрите резултати се дължат основно на увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание с каналите MAX Sport, интерактивна телевизия Xplore TV, която вече има над 100 000 абоната, и бързото развитие на безкабелната интерактивна ТВ с приложението Xplore TV. Общият брой на фиксираните услуги също регистрира ръст от 3,5%, като най-голямо е увеличението при интерактивната телевизия с 4,8%, а при широколентовия интернет е 3,9%.

През първото тримесечие на 2022 г. А1 продължи да развива своята 5G ULTRA мрежа, която вече покрива над 85 града и курорта и предлага гигабитови скорости на сваляне на информация. Пазарът на мобилни услуги остана стабилен през първите три месеца на годината, като се забелязва увеличено търсене на мобилни планове с неограничени минути и мегабайти с достъп до 5G Unlimited.

В същото време се наблюдава увеличено търсене на предплатени карти, което се дължи и на даренията на компанията за бежанците от войната в Украйна. Тези фактори спомагат за увеличаването на приходите от мобилни услуги с 5,7% до 74,8 млн. евро през първите три месеца от годината.

Като цяло A1 Telekom Austria Group постигна ръст на приходите и EBITDA във всички страни. Приходите от услуги се увеличиха на всички пазари благодарение на продължаващото благоприятно развитие и успешното прилагане на стратегията, пише в отчета на концерна. Благодарение на облекчените мерки за COVID се наблюдава увеличение на пътническата дейност в сравнение със същия период на миналата година, а трафикът в роуминг е по-висок от този през първото тримесечие на миналата година, което оказва положително въздействие върху резултатите за тримесечието.

Инфлационният натиск, дължащ се главно на повишаващите се цени на енергоизточниците, както и макроикономическата несигурност поради конфликта между Украйна и Русия бяха в центъра на вниманието през първото тримесечие на 2022 г. А1 продължава да се фокусира върху по-нататъшната дисциплина на разходите, за да смекчи някои от свързаните с инфлацията увеличения на цените.

Общите приходи на компанията са се увеличили с 2,7% на годишна база, което се дължи на увеличението на приходите от услуги на всички пазари. Приходите от продажбата на терминално оборудване се свиват с 4,2%, тъй като пазарната среда остава непроменена и се наблюдава известен недостиг на висококачествено терминално оборудване. Спадът на продажбите в България, Австрия и Беларус е само частично компенсиран от увеличението в Сърбия.

Приходите от мобилни услуги са се увеличили с 5,5% на ниво група. За това допринесоха добрите резултати на основния бизнес с мобилни услуги, бизнесът с мобилни Wi-Fi рутери и по-нататъшното възстановяване на приходите от роуминг.

Приходите от фиксирани услуги се увеличиха с 0,9%, тъй като стабилният ръст от 9,5% на международните пазари компенсира с повече от половин процент спада в родната за концерна Австрия. А печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизация (EBITDA) преди разходите за преструктуриране се е увеличила със 7,9% благодарение на увеличението на приходите от услуги въпреки по-високите основни оперативни разходи.

Емисия облигации в размер на 750 млн. евро е била погасена с налични ликвидни средства и постъпления от банкови заеми на 4 април 2022 г. А разходите за преструктуриране в Австрия възлизат на 21,1 млн. евро за първото тримесечие на 2022 г. (първо тримесечие на 2021 г.: 21,0 млн. евро).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
scott
преди 1 година
тоз, новия мож да ви измами след 5 дена, но ви е по-важен? НЕЛОГИНО МИ Е НЕКАК СИ.................
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
scott
преди 1 година
забравих да споменем още едно ного дразнещо нещо!Как така, новия клиент е ПО-ПРАВОИМАЩ И ПОЛЗВА ПО-ГОЛЕМИ ПРИВИЛЕГИИ от старите? Колкото по-дълго плащаш, толкова си по-незабележим и те гледат с презрение. За нови клиенти: нов план, изгоден, който обаче не важи за теб и не може да минеш на него? Ало, балонът, аз съм ви наливал пари, видно е,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
scott
преди 1 година
забравих да споменем още едно ного дразнещо нещо!Как така, новия клиент е ПО-ПРАВОИМАЩ И ПОЛЗВА ПО-ГОЛЕМИ ПРИВИЛЕГИИ от старите? Колкото по-дълго плащаш, толкова си по-незабележим и те гледат с презрение. За нови клиенти: нов план, изгоден, който обаче не важи за теб и не може да минеш на него? Ало, балонът, аз съм ви наливал пари, видно е,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
scott
преди 1 година
Незнам за другите страни, но в България, услугите на А1 граничат с изнудването и рекетът. Подписал си и край. Не можем да променим услугата от този номер на този, плати пак, Бецален, нерви и гадно чуство - това ти оставя операторът кат ползвател. Услугите му работят наистина добре, но имаш едно постоянно усещане, че плащаш за тех твърде скъпо. Мойта стратегия кат ползвател? Минимален тарифен план и така ползваш откъм качество и си ограничен откъм цена. Тез се вбесеват, постоянно нещо ми "промотират", но не, благодаря, но не. НЯМА ДА ПОИСКАМ. Не ми требва качване по скалата на плащачите. Загадка е за мен защо персонала им в офисите е така некомпетентен? Или нарочно? Номерата на мутрите от мтел са в пълна сила.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още