Японският износ удължи двуцифрения си спад за пети пореден месец през юли, тъй като автомобилните доставки до Съединените щати се сринаха, заличавайки надеждите за възстановяване, водено от търговията.
Междувременно основните поръчки за машини, водещ индикатор за бизнес разходите, неочаквано са се понижили до най-ниското си ниво за последните седем годни през юни. Това от своя страна намалява надеждите, че вътрешното търсене ще компенсира част от слабостта от бавния глобален растеж, информира Ройтерс.
Мрачните данни свидетелстват, че влошените условия, наблюдавани в третата по големина икономика в света през второто тримесечие, не показват признаци за бързо подобрение през текущото тримесечие.
Общият износ на страната е спаднал с 19,2% на годишна база през юли, показаха данни на правителството, публикувани в сряда. Сравнено с юни обаче показателят отчита по-слаб спад, което някои анализатори смятат за признак за известно възстановяване на външното търсене.
„Днешните търговски данни потвърдиха, че външното търсене е достигнало най-ниската си точка и се насочва към постепенно възстановяване“, каза Масаки Кувахара, старши икономист в Nomura Securities.
„Но темпът на възстановяване остава бавен. Като се има предвид рискът от втора вълна на заразата, ще отнеме няколко години, преди износът и БВП да се върнат към предпандемични нива “, каза той.
Доставките за Съединените щати са намалели с 19,5% през годината до юли, тъй като търсенето на двигатели и автомобили остава слабо.
От своя страна износът за Китай - най-големият търговски партньор на Япония – е нараснал с 8,2%, отбелязвайки първото си увеличение за последните седем месеца при оживеното търсене на оборудване за производство на чипове и автомобили.
Но за останалата част от Азия, показателят отчита понижение с 8,2%, показват данните, засилвайки очакванията, че за пълноценното възстановяване на регионалната търговия е необходимо още време.
Основните поръчки за машини, силно волатилна серия от данни, разглеждана като индикатор за капиталовите разходи през следващите шест до девет месеца, са намалели със 7,6% през юни, противно на пазарните прогнози за ръст от 2,0%.
Чуждестранните поръчки са спаднали с 3,9% на месечна база през юни след отчитането на двуцифрени понижения през април и май.
Общите основни поръчки са намалели до 706,6 милиарда йени (6,72 милиарда долара), отчитайки най-ниското си ниво от февруари 2013 г.
Анкетирани от правителството производители очакват основните поръчки да спаднат с 1,9% през текущото тримесечие, след като в периода от април до юни са намалели с 12,9%, показват данните.
Евентуалното понижение през периода между юли и септември ще отбележи петия пореден тримесечен спад и най-дългата серия от намаления, след като поръчките спаднаха за шест поредни тримесечия по време на световната финансова криза през 2008 г.
Междувременно проучване от Tokyo Shoko Research, чиито резултати бяха публикувани във вторник, показа, че 8,5% от малките фирми, или повече от 300 000 компании, могат да прекратят дейността си, ако пандемията продължи.
Японската икономика претърпя рекордно годишно свиване през второто тримесечие. Анализаторите очакват евентуалното възстановяване през настоящото тримесечие да бъде скромно, тъй като възраждането на пандемията ще възпрепятства търсенето както в страната, така и в чужбина.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
преди 5 години Кой пък в България му дреме за японският промишлен спад?Там нещата катоса зле на друго място ще са по-добре.Нас би трябвало да ни касаят икономиките на Източна Европа и ЕС а Япония кой му дреме? отговор Сигнализирай за неуместен коментар