Китайската централна банка намали основния лихвен процент за пръв път от избухването на пандемията насам, съобщи CNBC.
В понеделник институцията понижи едногодишния лихвения процент от 3,85% на 3,8%. Петгодишният лихвен процент остана без промяна спрямо предишния месец, като равнището му се задържа на ниво от 4,65%.
Според данни на Wind Information, цитирани от CNBC, последният път, когато е имало намаление на двата показателя, е било през април миналата година, когато бе отчетен пик на коронавирусната пандемия в страната.
Едногодишният лихвен процент влияе върху цената на заемите за фирми и за домакинства. Миналата седмица влезе в сила намалението на изискваните резерви в търговските банки, което финансовата институция прие.
Китай бе първата страна, която успя да се отърси от тежестта на пандемичния шок. Тази година обаче, особено от юли насам, ръстът на икономиката е забавян от свитото потребителско търсене, от политиката на Пекин за нулева толерантност при контрола на огнища на зараза и при контрола на по-строгите мерки, особено за имотния сектор.
По време на ежегодна правителствена конференция, посветена на икономиката, по-рано този месец топ лидери на страната изтъкнаха, че стабилността ще е по-голям приоритет през следващата година.
Изводът от проведената конференция бе, че „предпазливите парични политики трябва да са гъвкави и подходящи и ликвидността трябва да се поддържа на разумно и адекватно ниво", съобщиха от държавните медии.
Решението на финансовата институция потопи азиатските борсови индекси, които в понеделник завършиха редовната търговска сесия на червено.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт