Когато човек влезе в един банков офис, всички хора наоколо се намират в едно напълно открито пространство и се говори за лични неща, които по принцип са строго конфиденциални. Не е редно всички клиенти в един офис да разбират, докато чакат или докато са обслужвани, кой какви сметки има, с какви валути и салда. Това казва изобретателят Калин Кузманов, който предлага дигитална стая за обслужване (Digital Service room), която да реши проблема.
Според него разработката му ще спре практиката други клиенти да чуват лична информация. Ще се намали и използването на хартия, което означава по-малко изсечени гори.
Стаята по думите му може да се разработва и за учебни заведения, училища и за военната сфера и е вече регистрирана в Патентно ведомство.
Разработени са два варианта за банките - със служител и self service. Във втория вариант клиентът ще се обслужва сам чрез дигитални устройства в стаята. Необходими са монитор, проектор (може с 3D изображения), видео стена с информационни продукти. Предвидена е роля и за изкуствен интелект.
„Така банките могат да намалят служителите във фронт офиса и да ги използват за по-сложни операции. Но ще трябва да обособят пространство, където клиентът да остане сам“, каза пред Investor.bg Калин Кузманов.
Виртуалната стая може да се прилага във всички видове институции, където се обслужват клиенти, и да се обучават военнослужещи, казва Кузманов. Това е дигитална стая и може да се изобрази на практика всичко, дори и да се симулира космически кораб и полет в Космоса.
Сега изобретателят търси компания, която да реализира проекта.
Калин Кузманов и роден през 1986 г. Завършил е бакалавърска степен в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и магистърска степен по „Финансов мениджмънт“ в Стопанска академия „Д. А. Ценов“ в Свищов. Специализирал е PR Strategy management в Ню Йорк.


Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
СГС прекрати и изпрати делото срещу Иван Портних на ВКС
Илияна Йотова: Шестият вот на недоверие ще бъде различен
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Цената на кафето Робуста рекордно ниска за последните два месеца
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.
Радост за малки и големи: Ледената пързалка в София приема първите си посетители
МС одобри проекта на Закон за държавния бюджет за 2026 година
Пеевски посети Кърджали, писа "Отличен" на кмета Ерол Мюмюн
Делото срещу бившия кмет на Варна Иван Портних е прекратено и изпратено на ВКС
преди 7 години Добра идея ...Но за съжаление, времето за подобно нещо е отдавна отминало. Може би щеше да е хит през 90-те години, когато ощя нямаше интернет банкиране. Тогава човек би могъл да го ползва това нещо след като отиде до банковия офис. Но в момента, просто е много късно за идеята. Кой ще е тоя дето ще ходи до банката за да ползва интернет банкиране, защото реално е това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар