DoorDash заяви, че придобива стартъпа за роботика Chowbotics, с което показва все по-големия си интерес към автоматизирането на процеса по правене на храна в момент, в който поръчките достигнаха исторически връх, пише Wall Street Journal.
Компаниите не са разкрили условията на сделката. Chowbotics беше оценена на 46 млн. долара през 2018 г., когато последно набра капитал, сочат данни на PitchBook.
Наред с други неща, технологията на Chowbotics може да прави салати и да подрежда купи, а DoorDash проучва как да я ползва в ресторантите, твърди източник, запознат с въпроса. Идеите включват използване на технологията, така че да помага на ресторантите да разширят менюто си – като например да се даде възможност на пицария да предлага салати – или да позволи на салатен бар да използва нови локации, като киоски на летищата, без да е нужна повече работна ръка.
„Работим върху решения, които да помогнат на търговците да растат във все по-предизвикателната и променящата се среда, а с Chowbotics се надяваме да подобрим това ниво на подкрепа“, посочва DoorDash в публикацията в блога си, с която обяви сделката. Компанията твърди, че Chowbotics вече е инсталирала свои роботи за приготвяне на храна на стотици места, включително в университети, болници и хранителни магазини.
Въпреки че автоматизирането на правене на храна може да спести време и разходи на ресторантите, не е ясно доколко потенциалните посетители ще са податливи на тези технологии.
Uber Technologies инвестира в изграждането на безпилотни дронове за своя бизнес Uber Eats, но спря развитието на тези свои амбиции предвид голямото преструктуриране миналата година.
Доставките на храни нараснаха с огромен темп по време на коронавирусната пандемия. През декември главният изпълнителен директор на DoorDash Тони Су заяви в интервю, че компанията е станала по-ефективна в оперативен план по време на здравната криза, а това е довело до по-бързи доставки. Базираната в Сан Франциско компания контролираше почти половината от американския пазар на доставки на храна към средата на октомври, което означава, че е записала ръст с една трета спрямо година по-рано. Тя се радва на по-силни позиции спрямо Uber Eats, Grubhub и други конкуренти.
По време на блокадите компаниите за доставка на храна разшириха предложенията си. Миналата седмица Uber придоби фирмата за доставки на алкохолни напитки Drizly за 1,1 млрд. долара. Както Uber, така и DoorDash се насочиха към доставките на хранителни стоки през миналата година.
Същевременно здравната криза наказа губещата пари индустрия да се консолидира. Grubhub обяви, че се слива с британската Just Eat Takeaway миналата година, a Uber придоби Postmates.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация