Дори и при пандемията от коронавируса българите не пазаруват масово онлайн, показват данните на Евростат. България е на последно място в ЕС по направени покупки на стоки или поръчка на услуги по електронен път през миналата година.
Проучването показва, че като цяло в общността през 2020 година 89% от хората на възраст между 16 и 74 години в ЕС са използвали интернет. От тях 72% са поръчали поне веднъж стока или услуга онлайн през последните 12 месеца.
За сравнение този процент е бил 68 на сто през 2019 година, посочват още от Евростат.
eurostat
Източник: Евростат
През миналата година 42% от българите са направили онлайн покупка или са поръчали услуга през последните 12 месеца. На опашката се нареждат още румънците (45%) и гражданите на Кипър (с малко над 50%).
На обратния полюс са Нидерландия (91%), Дания (90%) и Германия (87%).
Данните на Евростат показват още, че Румъния, макар и на последните места, бързо напредва по отношение на електронната търговия. През последните пет години броят на пазаруващите онлайн се повишава с 27 процентни пункта, което е най-резкият ръст в ЕС. Чехия и Хърватия отчитат ръст на този показател с 25 пункта, а Унгария - с 23 пункта.
Днес Чехия е на една от предните позиции с дял от около 80% от интернет потребителите, които пазаруват онлайн.
През последните месеци най-предпочитаните покупки онлайн са на дрехи, включително и спортни, обувки и аксесоари - почти 64% от всички покупки. На следващо място са заявки към компании, които предлагат стрийминг услуги (32%), следвани от доставки от ресторанти и вериги за бързо хранене (29%).
27% от онлайн покупките са на книги и печатни издания, а 26% на комппютри, лаптопи, мобилни телефони и аксесоари за тях.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
преди 4 години БЪлгариа е "око да види ръка да пипне" тип човек. За него в пазаруването има и социален елемент. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Абсолютно сте прав, трябва да ги има и двете възможности, хора различни.. А за северните хора +10! Тяхната 'култура' е да не говорят със съседа, да се напият и потънат в меланхолия.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Онлайн пазаруването не винаги е предимство. Често във физическите магазини съм намирал по-добри цени и по-добро обслужване. Според мен, двата варианта трябва да се развиват паралелно и не виждам причина (освен очевидната) да напираме цялата търговия да минава онлайн. Това, че северните държави го правят не е достатъчно добра причина. Там живеят странни хора със съвсем различна от нашата култура и не винаги в добрия смисъл. отговор Сигнализирай за неуместен коментар