Компанията за отдаване под наем на електрически тротинетки Lime съкращава 14% от работната си сила, излизайки от над 10 локации в САЩ и чужбина, пише Wall Street Journal.
Lime, чието официално наименование е Neutron Holdings, ще спре да оперира на 12 пазара по света, разкри съоснователят и главен изпълнителен директор Брад Бао в публикация в блога на компанията.
В Съединените щати Lime няма да работи повече в Атланта, Финикс, Сан Диего и Сан Антонио, коментира Бао. В Европа това ще се случи в Линц, Австрия, а останалите локации са в Южна Америка и включват Богота, Буенос Айрес, Лима, Рио де Жанейро и други.
Решението ще засегне около 100 служители, обяви компанията.
Фирмите за наем на тротинетки набраха бързо популярност през последните години, но се сблъскват с огромна конкуренция, а бизнес моделът им засега не носи рентабилност. Конкурентите на Lime, включително Bird Rides и Lyft, също съкратиха служители и прекратиха операциите си на някои пазари през 2019 г.
Бао посочва, че промените са свързани с целта компанията да започне да генерира печалба.
“Уверени сме, че Lime ще бъде първата компания за следващо поколение мобилност, която ще постигне рентабилност”, твърди той.
Lime и Bird, които са базирани в Калифорния, се превърнаха в пионери в индустрията през 2017 г., когато потребителите започнаха да търсят по-евтини и лесни възможности за извършването на кратки пътувания в града. Компаниите бързо се сблъскаха с конкуренция от страна на Uber Technologies и Lyft, които пуснаха собствени услуги на пазара.
Lime и Bird набраха стотици милиони долари, насочвайки се към нови пазари, но операциите им бяха поставени под въпрос, когато става дума за рентабилността. Същевременно и двете се сблъскаха с вандализъм по отношение на скутерите, както и с критики от страна на регулаторите в Съединените щати.
Lime и преди е излизала от някои пазари. През 2018 г. тя прекрати операциите си в Сейнт Луис и съкрати служителите си там.
В блога Бао посочва, че макар по-голямата част от над 120-те пазара на Lime да са печеливши, компанията ще трябва да се раздели с градовете, където услугата набира популярност по-бавно.
“Надяваме се, че ще можем да върнем Lime обратно в тези общности, когато настъпи точното време”, пише още Бао.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
преди 5 години Прекрасна новина, дано разкрат всичките си грозни тротозаври от тротоарите в Европа, писна ми да се спъвам в този б*о*к*л*у*к. Бъдещето на транспорта в градовете са автомобилите, а не тротозаврите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Съмнявам се изобщо да излязат на печалба. Услугата им е твърде скъпа, ползата от нея е спорна и освен това изисква огромна логистика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар