Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Най-големите митове за следващия милиард интернет потребители

До голяма степен хората от най-бедните точки на света използват интернет по начина, по който и останалите, но това не оправдава очакванията

Най-големите митове за следващия милиард интернет потребители

Снимка: Архив Ройтерс

Кенийски фермер стои гордо и наблюдава своите посеви, докато говори по мобилния си телефон. Група жени от Бангладеш се струпват около телефон, за да получат някаква здравна информация. Деца в беден индийски квартал изглеждат погълнати от приложение за образователни игри.

Това са някои от обичайните картини, които медиите използват, за да представят начина, по който мобилните технологии променят живота на хората в развиващите се страни. Тежестта на хроничната бедност изглежда става по-малка с намесата на мобилния телефон.

Тези изображения се срещат толкова често, че медиите загубиха интерес към тях. Този сляп оптимизъм как мобилните устойства овластяват хората идва от дългогодишното наследство на по-заможните страни, международните корпорации и агенциите за подкрепа на Запад, които “правят добро” чрез технологични иновации, пише в свой анализ Quartz.

Така например се очаква мобилният телефон да помогне на бедните да се насочат директно към по-добрия живот - най-доброто решение за самопомощ при глобалното неравенство. Бедността е възможност, а недостигът е ресурс, ако вярваме на всичко това.

Макар че инвестирането в “следващия милиард потребители” се предполага, че започва от алтруистични подбуди преди десетилетия, днес то е ключова бизнес стратегия за технологичните компании. Не е изненада, че само през 2018 г. редица симпозиуми, инициативи, лаборатории и продукти бяха създадени и насочени именно към тези потребители. Начело на всичко това е подразделението на Google Next Billion User (NBU) Market.

Бедните придобиха нова стойност. Те вече не са просто потребители, а производители на данни в дигиталната икономика. Тъй като данните са “новият петрол” и са разглеждани като ключ за бъдещите иновации, технологичните компании искат да се възползват от това море от данни, което досега е оставало на заден план. Но според Quartz има няколко важни мита за това ново покление потребители, които е важно да знаем.

Мит №1: Следващият милиард потребители е движен от основни нужди

По думите на автора на анализа Пайол Арора потреблението сред младите хора от бедни общности не съвпада напълно с коментираното в технологичните среди. Да, фермерите използват част от мобилните си данни, за да проверяват цените на добива, жените - да научат за опциите за контролиране на раждаемостта, а децата - да научат по няколко думи на английски. Но в по-голямата си част мобилните данни и времето за използване на устройствата са свързани с порнографско съдържание, романтика, чат с приятели и развлечения като музика, филми и игри.

Шокиращите резултати от проучванията показват, че бедните по света се ангажират със същите неща като по-богатите потребители. Те не се изключително дисциплинирани или продуктивни от гледна точка на ползването на тези ресурси. Те искат това, което и ние - връзки, развлечения и забавления.

Те отделят непропорционално повече от времето си за почивка. Значителна част от месечния доход се пренасочва към плановете за данни, така че например някое момче да може да си говори с момиче по Facebook. Докато хората от заможните страни харчат около 2% от месечните си средства за данни, в страните с по-ниски доходи делът може да достигне 5%. Това не е изненада.

Много от тези млади хора живеят в силно консервативни общества, където уредените бракове са нещо обичайно. WhatsApp и Facebook се превръщат в ново поле за романтика. В селските части на Намибия почти 50% от младите хора са без работа. Така развлеченията стават част от опитите на хората да направят живота си малко по-поносим, по-човешки и малко по-интересен. Комуникацията онлайн може да предпази някои от тях и от депресия.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

0
 
0
 
8
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Много ясно, че всеки иска да се забавлява, да се социализира и да опита от нещо ново и непознато. Това не пречи обаче в даден момент да потърси и определени ресурси в интернет с ползи (образование, здравеопазване, работа, умения и т.н.). Нещата не са черно-бели, има и сиво.

Разбира се, че само заради интернет ресурсите тези по-бедни, с много по-малко надежда хора ще бъдат по-малко мотивирани, ще полагат по-малко усилия. Но, малко по малко, тези полезни параметри ще растат. Доколко ще пораснат е друг въпрос.

Едва ли интернет гигантите са се надявали един интернет потребител сомалиец да е равен на един българин или един англичанин като ресурс!
0
 
1
 
7
SS-23 до: scott
преди 8 месеца
Е, ако ти го направат 1-2 пъти и не може да се светнеш............сорка, дай си бъбрека за айфон и ке хвали с това. нема да пречим.
----

Там е работата, че и с бъбрека НЯМА КАКВА ДА ПРАВИ, както и с келявите апартаментчета дето ги раздаваха на килограм, знаейки,
е това е неизплащаемо. Всичко е вече пълен та-шак!
0
 
1
 
6
преди 8 месеца
потреблението сред младите хора от бедни общности не съвпада напълно с коментираното в технологичните среди
----

Ха ха ха ... отново греда!
Вие какво си мислехте ве, лихвари?! Че хората ще се избият да ви купуват "джаджите" при това "без пари", като цената, която ще трябват да платят е да ви БАЧКАТ 24/7 !
НИКОЙ не се родил на този свят, за да бичи 24/7 , това НЕ е смислъ на живот! Я виж лъвовете - по цял ден дремят, лежат и спът, особено мъжките! Ловуват само женските, и то когато са гладни... през другото време - почиват!
Старите хора са казали, че от много работа се става гърбАт, но не и богат ... а и за какво ти е "богатство", като така или иначе, рано или късно - ще умреш!
Да работиш все повече и повече, дали съответства на основният з-н в природата - з-на за съхр. на енергията?! Колкото повече работиш, толкова повече енергия хабиш, а значи още повече енергия ще ти е нужна, за "зареждане на батерията". А от къде ще я вземеш нова енергия, то денонощието е 24 часа? Костенурката - едно от най-бавните животни на планетата живее до 300 години ... защото хаби малко енергия и всичко пи нея е бавно и за никъде не бърза!
4
 
5
 
5
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
идиотчета,

нема как да се появи ***, който се образова от нета и поема на плещите си ново разширяване на пирамидата на нета. Колкот и да му давате достъп - не му давате ВЪЗМОЖНОСТИ. ШЕ ВИ ГО ОБЬСНИМ С ПРИМЕР - поствам си кампаниа във фейсът за набиране на средства. Едва ТАКРАЯ ми казва, че не съм в страна, която може да поства кампании. Били ограничени. Собре, това го разбирам - МАЛКА БИЛА, ИЗЛЪГАЛА СЕ, ФУНДЕН САМО ОТ ЩАТИ ГЕРМАНИА, ТАКИВА СТРАНИ. ОБАЧЕ, СЛЕД 3 ЧАСА, ФЕЙСА ИМА НАХАЛСТВОТО ДА МИ КАЖЕ: %НЕ СТЕ ЗАВЪРШИЛИ КАМПАНИЯТА СИ ЗА НАБИРАНЕ НА СРЕДСТВА"! Ей на тва се надеват тез, нетноиндженерите. Днеска, сега печелившите бизнесвъзможности искат да имаш алекса, че и 5 джи и разни други джаджи. По тава откъде и на какво постваш ти предоставят възможности и възвръщаемос у нета! Тез, технопорното си викат: ие си шиткаме старата техника на *** и те ше дават за нея майка си и баща си. ше се фанат на 10-та работа да ни изплащат вторта ипотека за смартфон. Е да, ама не. Ного бързо се светваш. И почващ да ползваш нета по предназначение. лаф, тоалетна чивния, гъбаркане със сисадминът, порно и изливане на фобии/мании кат съдържание. СОНИТЕ НЕ СА ТОВА КОЕТО СА. Та, нема да име рентабилнос от негропоколението в нета за шибанитетхнонещоситема в САЩ. Е, ако ти го направат 1-2 пъти и не може да се светнеш............сорка, дай си бъбрека за айфон и ке хвали с това. нема да пречим.
0
 
14
 
4
pinoccio до: pinoccio
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
*** - коччината. Аман от глупости. Човек не може да напише една дума, всичко е неудобна истина.

Още от Новини
Apple придоби стартъп, който превръща телефона в POS терминал