Швейцарският производител на храни Nestle и Starbucks съобщиха, че са сключили лицензионно споразумение, чрез което швейцарската компания ще може да продава пакетирано кафе и чай на американската верига за кафе, съобщиха двете компании в прессъобщение.
Споразумението на стойност 7,15 млрд. долара позволява на Nestle да разпространява продукти на Starbucks с марките Starbucks, Seattle’s Best Coffee и TeavanaTM/MC извън магазините за кафе на компанията.
В рамките на споразумението също така швейцарският производител на храни ще вземе и 500 служители от Starbucks Corp. Nestle ще назначи служителите в САЩ и Европа, предимно в Сиатъл и Лондон, съобщиха от компанията в изявление.
„Това партньорство демонстрира в действие нашия дневен ред за растеж, давайки на Nestle несравнима позиция в бизнеса с кафе заедно с пълен набор иновативни марки. Със Starbucks, Nescafe и Nespresso ние обединяваме най-култовите марки за кафе в света“, заяви главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер в съобщение на компанията.
По думите му сътрудничеството между двете компании ще постави основите и за по-нататъшни възможности за растеж на швейцарския производител.
„Този международен съюз в сферата на кафето с Nestle е значително стратегическо постижение за растежа на Starbucks“, заяви от своя страна президентът и изпълнителен директор на американската компания Кевин Джонсън.
През май Nestle се съгласи да даде солидната сума от 7,15 млрд. долара за правата върху продуктите на Starbucks, включващи от кафе на зърна до капсули, обвързвайки разпространителната си мрежа с едно от най-големите имена в кафеената индустрия със своите 28 000 заведения.
В същото време Nestle от години изпитва затруднения със своите продукти в сегмента като Nespresso и Dolce Gusto, посочва Bloomberg.


До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Една от най-известните медии в света: Намаля ентусиазма от приемането на еврото в България
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Експерти: Няма да е приятно да видим наполовина банковите си сметки
Надежда Йорданова: Най-добре е изборите да бъдат проведени през март
"Билд": Скоро ще пристигнат нови милиарди евромонети от България
Вежди Рашидов: Аз ще защитавам Борисов