Производителят на млечни продукти Danone отчете най-бързия ръст на приходите си от продажби от седем години, след като потребителите са започнали да ходят по-често на ресторант и са купували повече вода Evian, пише Bloomberg.
Приходите са нараснали със 7,1% през първото тримесечие спрямо същия период година по-рано. Средната прогноза на анализаторите беше за 5,7% ръст.
В седмия месец на управлението си главният изпълнителен директор Антоан дьо Сен-Африк се опитва да засили бизнеса на най-големия производител на йогурт в света точно когато войната в Украйна изостря инфлацията на суровините. Разходите за мляко, опаковки и доставки вероятно ще се увеличат с 15-17% тази година, повториха от компанията.
Световните цени на храните се покачват с най-бързия си темп, докато войната в Украйна задушава доставките на пшеница, засилвайки инфлационния натиск върху потребителите и влошавайки глобалната криза с глада. Индексът на ООН за световните разходи за храна нарасна с 13% през февруари – рекорден ръст.
Danone увеличава цените във всичките си продуктови категории и географски зони, а преговорите в Европа са завършили през първото тримесечие, заяви главният финансов директор Юрген Есер. Компанията е готова да качи цените допълнително, ако е необходимо.
„Увеличенията на цените в Европа застигат рафтовете, докато говорим“, казва Есер. „Трябва да наблюдаваме нещата в движение през годината дали потребителите реагират на скока на цените, или не“.
Деликатна ситуация
Компаниите за храни са в деликатна позиция, защото ако прехвърлят всички допълнителни разходи на потребителите, това би могло да накара хората да се насочат към по-евтини алтернативи. През 2021 г. Danone направи най-голямото си повишение на цените си от повече от седем години.
Бутилираната вода беше най-добре представящата се категория, с 16% ръст на годишна база, след като животът се завърна към нормалното в повечето части на света. Хората се върнаха в офисите и възобновиха пътуванията си и присъствието на социални събития. Това увеличи търсенето на Evian и Volvic.
Въпреки че приходите във всички региони и продуктови категории нараснаха, Danone отчете спад на продажбите на млечни продукти и на базирани на протеини заместители, както и на развиващите се региони, след като компанията спря продажбите на някои продукти в Русия.
Общите обеми на Danone леко намаляват, но се задържат на добри нива в Европа и Северна Америка, казва Есер. Те вече са под натиск на някои развиващи се пазари като Русия и Бразилия, където макроикономическият контекст е малко по-сложен, допълва той.
Въпреки че някои потребители на развиващите се пазари, където инфлацията на храните е по-висока, се насочват към по-евтини продукти, все още е рано да се видят някакви значителни движения другаде, посочва главният финансов директор.
Компанията запази прогнозата си за оперативен марж от 12% за 2022 г. Това обаче означава, че той може да достигне най-ниското ниво от повече от десетилетие. Маржът на Danone за миналата година беше 13,7% и 15,2% през 2019 г.
Фирмата очаква ръст от 3 до 5% на приходите от продажби до 2024 г.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа