Независимите звукозаписни компании се радват на ръст на международните приходи, докато стрийминг услуги като Spotify отварят чуждестранни пазари, които преди бяха достъпни само за местните музикални компании и за звукозаписните гиганти, които имат възможност за мащабни маркетингови кампани и идистрибуция по целия свят, пише Wall Street Journal.
Това разпространение на стриймига променя бизнеса на независимите звукозаписни играчи. В момента някои от тях получават близо половината от слушанията си през стрийминг от слушатели, които са извън страната, от която идват. А по-голямата част от този растеж се случва не изненадващи пазари.
В Латинска Америка приходите на независимите звукозаписни компании растат с три пъти по-висок темп на растеж от световния според Merlin. Организацията договаря сделки за дигитална дистрибуция от името на над 20 хил. независими лейбъла, базирани в 53 държави.
Бразилия наскоро изпревари Франция, Канада и Австралия като източник на музикални приходи за членовете на Merlin. Главният изпълнителен директор на компанията Чарлс Калдас прогнозра, че това ще стане петата по големина територия за групата през 2018 г. Мексико, Чили и Аржентина вече са в топ 20.
В документи, подадени по-рано този месец към Комисията за ценните книжа и борсите в САЩ, Spotify твърди, че услугата ѝ се радва на по-бърз растеж в Латинска Америка, отколкото в Северна Америка или в Европа, въпреки че въпросните пазари имат много по-голям брой потребители, отколкото Латинска Америка.
Макар че звукозаписната индустрия вижда как определени пазари излизат на преден план като значими източници на приходи, международният растеж, задвижван от стрийминга, е по-ясно подчертан при независимите лейбъли, които нямат инфраструктурата за дистрибуция и продажба на физически формати по света. Преди създаването на Merlin музиката на повечето независими беше разпространявана от големите звукозаписни компании, които често не ги дистрибутираха в чужбина.
Делът на независимите компании в стрийминг платформите е по-голям, от дела им изобщо в историята на продажбите на произведения дигитално чрез сваляне или на физически носители. Членовете на лейбълите на Merlin в момента отговарят за около 14% от слушаното време през въпросните услуги.
Merlin е генерирала над 140 млн. долара приходи от аудио стрийминг в Латинска Америка миналата година. Това е с 18 пъти повече от събраното от организацията през 2014 г. - годината, в която Spotify и Google Play бяха пуснати в региона.
Организацията очаква да генерира над 60 млн. долара от музикален стрийминг в Латинска Америка през тази година, като американските независими лейбъли ще отговарят за около половината от тези приходи.


Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
СГС прекрати и изпрати делото срещу Иван Портних на ВКС
Илияна Йотова: Шестият вот на недоверие ще бъде различен
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Цената на кафето Робуста рекордно ниска за последните два месеца
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.
Радост за малки и големи: Ледената пързалка в София приема първите си посетители
МС одобри проекта на Закон за държавния бюджет за 2026 година
Пеевски посети Кърджали, писа "Отличен" на кмета Ерол Мюмюн
Делото срещу бившия кмет на Варна Иван Портних е прекратено и изпратено на ВКС