България отчита най-високите нива на емисии на въглероден диоксид от нови автомобили, продадени в Европейския съюз (ЕС) през 2020 г., сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
През изминалата година средното ниво на въглеродни емисии на новите коли на българския пазар е 133 грама на километър (г/км). На второ място се нареждат Полша и Кипър с по 125 г/км, следвани от Словакия и Естония (121 г/км) и Чехия (120 г/км). Румъния отчита нива от 115,4 г/км, докато при Хърватия и Словения стойностите достигат съответно 112,2 г/км и 114,1 г/км. Нивото в Гърция е 107,3 г/км.
Общо за ЕС нивото на въглеродните емисии при новите автомобили е 108,2 г/км, като най-ниски стойности са отчетени от скандинавските страни, Исландия, Белгия, Франция и Португалия.
АСЕА
Спрямо данните за 2019 г. България се нарежда на предпоследно място след Кипър в Европа по размер на спада на средното ниво на емисиите. През миналата година нивото на въглеродните емисии при новите автомобили, продадени в България, се е свило с 3,3% спрямо 2019 г. Единствено Кипър показва по-слаби данни – спад от 1,4%. Най-голямо понижение регистрира Норвегия – 36,2%, следвана от Исландия (29,8%) и Швеция (22%). Спадът за ЕС е 11,3%.
Нивото на средните емисии на въглероден диоксид при новите леки автомобили в ЕС през 2020 г., отчита най-голямо понижение на годишна база – 11,3%, като се свива с 22,4% спрямо данните за 2010 г., според проучване на ACEA.
През миналата година средните въглеродни емисии при новите леки превозни средства в ЕС достигат 108,2 г/км в сравнение със 122 г/км през 2019 г. и 139,4 г/км през 2010 г.
АСЕА2
При продажбите на нови леки коли, разделени по емисионни класове, през 2020 г. най-голям е делът на автомобилите с ниво на емисии от 96 до 130 г/км – 59%, следвани от превозните средства с емисии до 95 г/км и колите с нива на въглероден диоксид над 130 г/км.
Данните показват, че 80% от продадените в ЕС нови автомобили имат нива на емисии под 130 г/км. В същото време делът на превозните средства, отделящи емисии над 130 г/км, намалява спрямо предходните години, където нивата варират от 22% (2016 г.) до 36 на сто (2013 г.).
АСЕА3


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос


преди 4 години И между другото нали каза, че караш автомобил еко 6. Не знам кога си го купувал, но ако се поразговориш с продавачите на автомобили ще чуеш точно това, което ти пиша. Въпрос само на няколко години е, но го въведоха като задължително изискване за новите автомобили продавани в ЕС още през 2018г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Защото при старият начин няма как да се насърчи изминаването на едни и същи километри с екологичен двигател. Или да се обложи изминаването на същото разстояние с неекологичен такъв. Просто освен всичко друго ще въведат допълнителен екоданък на база изминати километри + изразходвано гориво затова. Още ли ти изглежда като някаква конспирация? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години тук имаме три данъка.. акциз, винетки за *** на пътя и данък за колата.ек така, само защото я имаш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И да старите таралясници не отделят азотни окиси заради по обогатена смеси с който работят . Между другото азотните окиси са много по опасни съединения от цо отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ми ще трябва да те разочаровам. Новите двг-а горят много по ефективно и намалила отделянето но цо , обаче това води до повишаване на температурата и от там на азотните окиси . Накратко връзката между цо и азотните окиси е обратно пропорционална отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Зелков, има огромна разлика между таралясник(може да е и на 5г) и добре поддържан автомобил на примерно 40г. Първият ще 'мърси' много повече от втория, НО... се налага мнението, че щом е ново, значи е еко. Глупости. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години не ми се пише по темата за таралясниците , честно ... :))) ... в огромна заблуда си ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Така е най-правилно. Въпреки това в някои щати в САЩ имаше данък Приус, защото търкаш шосето , но не плащаш данък..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години че има, има справедливост.. но защо по този сложен начин, дето е труден за контрол? ... кво му е на стария, акциз в горивото... караш повече, плащаш повече! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години даже 3ма, 4ма са... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар