Германската автомобилна група Daimler AG ще инвестира над 40 млрд. евро между 2022 и 2030 г. за разработване на напълно електрически превозни средства, а от 2025 г. всички нови платформи за превозни средства ще се използват само за електрически автомобили, съобщава Ройтерс.
Собственикът на лидера при луксозните автомобили Mercedes-Benz също планира да изгради осем нови завода за батерии, с които ще подсигури производството на електромобили.
Mercedes планира да електрифицира напълно своята продуктова гама до 2030 г., изтъкват още от Daimler, въпреки че не се посочва краен срок за спиране на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили.
„Трябва да се дистанцираме от дебата за това докога ще изградим последния автомобил с двигател с вътрешно горене, защото той не е от значение“, посочва главният изпълнителен директор на групата Ола Калениус. „Въпросът е колко бързо можете да се приближите до 100% електрификация и върху това трябва да се фокусираме“, добавя той.
Daimler заяви, че от 2025 г. компанията очаква делът на изцяло електрически и хибридни електрически автомобили да достигне 50% от глобалните продажбите, което изпреварва предишната прогноза с хоризонт от 2030 г.
През 2025 г. производителят на автомобили ще пусне три електрически платформи - една за леки автомобили, една за микробуси и една за високопроизводителни превозни средства.
Daimler ще придобие и британската фирма YASA Limited, за да ѝ помогне да разработи високопроизводителни електрически двигатели.
По-рано тази седмица Daimler заяви, че растежът в началото на годината на Mercedes-Benz ще бъде заличен от глобалния недостиг на полупроводници, който ще се задълбочи през втората половина на годината.
Новата прогноза за продажбите на Mercedes премахва годишния ръст, като германският производител очаква нивото на доставките да бъде подобно на това от миналата година.
„Цялата индустрия в момента се бори със забавянията при доставките, които за съжаление засягат и нашите клиенти“, посочва Ола Калениус. „Правим каквото можем, за да сведем до минимум въздействието“, добавя той.
Тази година Mercedes прибави още един електромобил към своята гама – седана EQS, по-зелената версия на флагмана S-Class, тъй като традиционните автомобилни концерни се ангажират да електрифицират портфолиото си и да се конкурират по-успешно с Tesla, който е глобален лидер в сегмента.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Мадона и Гай Ричи се събраха за първи път близо 20 години след трудния им развод
Любомир Николов за камерите в училище: За първи път се сблъсквам с нещо подобно
Ива Митева: Най-подходящ за служебен премиер е омбудсманът
Как любимата поп звезда на Путин се превърна в "най-мразената жена в Русия“
преди 4 години Автоваз приключиха , сега правят Дачия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години кво се смееш, автоваз са единствената фирма която прави коли способни да надживеят собственика си... защото умират млади :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години импе , имаш ли акции на звездната марка ... ?! време да разпродаваш . и тия по пътя на теслата тръгнаха , сигурно и субсидии ще искат ... автоваз само остава стожер на истинските мъже , от 50 години правят един и същи автомобил , железни са ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар