Делът на българите, които заявяват, че предпочитат да закупят нов хибриден или електрически автомобил е с 52 пункта по-висок от този на купувачите в страната, които залагат на дизелово или бензиново превозно средство. Общо 76% от анкетираните българи заявяват, че при следващата покупка на кола биха избрали хибриден или електрически автомобил, докато 24% предпочитат такъв с двигател с вътрешно горене, става ясно от второто издание на Климатичното изследване за 2021-2022 г., публикувано от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ).
От въпросните 76% 40 на сто предпочитат да се сдобият с хибридно превозно средство, докато 36% от респондентите биха закупили изцяло електрическа кола.
Хибридният автомобил би бил предпочитаният избор за българите на възраст над 65 г. (53% от тази възрастова група посочват, че биха закупили такъв автомобил) и хората на възраст 30-64 г. (40%), докато той е най-малко предпочитан за хората на възраст от 15 до 29 г. (само 28% от тях посочват, че биха закупили хибриден автомобил).
Преобладаващата част от българите на възраст под 30 г. предпочитат бензинов или дизелов автомобил (37%), докато този вариант е най-малко предпочитаната възможност за хората на възраст 30-64 г. (23%) и тези над 65-годишна възраст (14%), изтъкват от ЕИБ.
еиб
Купувачите на възраст 30-64 г. са най-склонни да закупят електрически автомобил (38% от тях биха избрали този вид превозно средство в сравнение с 34% от българите на възраст под 30 г. и 33% от хората над 65-годишна възраст).
Същевременно, 18% от българите като цяло казват, че нямат автомобил в момента и не възнамеряват да закупят такъв (което е с пет пункта над средната стойност за ЕС).
Въпреки големия дял (76%) на българките, които залагат на по-екологичните коли, ние изоставаме от румънците в тази категория (81%). Въпреки това, делът на българите с предпочитания към хибридни и електрически коли е с пет пункта над средната стойност за Източна Европа (71%). Също така, българските купувачи на автомобили изглеждат по-склонни да закупят хибриден или електрически автомобил, отколкото френските (61%) или германските (52%).
По-конкретно, българските купувачи на автомобили (40%) са толкова склонни да изберат хибриден автомобил, колкото френските (38%) и източноевропейските купувачи като цяло (42%). Въпреки това обаче за българите тази цифра е с пет пункта по-ниска от дела на румънските купувачи на автомобили (45%) и с 12 пункта по-висока от тази за германците (28%).
еиб2
Българските купувачи на автомобили са толкова склонни да изберат електрически автомобил (36%), колкото и румънските (36%). Същевременно като средна стойност източноевропейците (30%), французите (23%) и германците (23%) изглежда не считат електрическите автомобили за толкова привлекателна възможност, подчертава ЕИБ.
Като цяло, европейците са склонни да предпочетат хибридни автомобили (39%), докато бензиновите или дизеловите автомобили се класират на второ място (33%), а електрическите коли заемат трето място (28%).
В международен план 44% от китайците са най-склонни да закупят електрически автомобил, докато 38% от американците биха избрали на първо място хибриден автомобил, следвани от тези с предпочитание към бензинов или дизелов автомобил (33%). На трето място в САЩ остава делът на купувачите, залагащи на електрическа кола (29%).
Опазване на климата при ваканционни въздушни пътувания
Общо 63% от българите заявяват, че при избора на дестинация за почивка вземат предвид изменението на климата. Такъв е делът и на хората под 30 години, които изразяват подобна загриженост. Въпреки това над една трета от младите хора (38% спрямо 23% от хората на възраст 30-64 г. и 19% от хората на възраст +65 г.) казват, че ще ползват самолет за тяхната лятна почивка през 2022 г. Една четвърт от тях (25% спрямо 11% от хората на възраст 30-64 г. и 3% от хората на възраст +65 г.) посочват, че ще ползват самолет за пътуване до далечна дестинация.
Как свързаните с климата съображения влияят на решенията на хората
У нас 43% от хората вземат предвид изменението на климата, когато си търсят работа. Това е еднакво важно за всички възрастови групи: 47% от хората на възраст 15-64 г. се съобразяват с изменението на климата, когато търсят работа, изтъкват от ЕИБ.
В същото време 39% от българите отчитат изменението на климата, когато си избират банка или инвестират своите спестявания.
„Въпреки някои отчетливи различия между поколенията, хората в България все повече приспособяват своите навици по отношение на мобилността и потреблението към по-устойчиви решения за справяне с изменението на климата“, коментира вицепрезидентът на ЕИБ Лиляна Павлова.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 3 години Следващата ми кола е Тесла Y. С голямата батерия, 3 сек до 100. Къса всякакви поршенца, беемвенца и келешки тунинги. Само Нисан джитиар може да се опъне. Само да оправят малко инфраструктурата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години За къси разстояния са добри електрическите. Да си я зареждаш през нощта в гаража е супер като идея. Да ходиш основно до работа и обратно, до магазина, до вилата.....но за друго не стават. На дълги разстояния е проблемно особено в България където няма зарядни. Малко си като вързано куче и трябва да планираш всяка стъпка да ходиш да зареждаш по паркинги, хотели и разни други места. Да чакаш с часове....... не. Не е за мен това. Аз лично не бих си купил електрическа кола на този етап при тези технологии защото не ми върши работа. А по принцип не харесвам леки коли освен ако не е нещо спортно/екзотично за кеф да го караш почивните дни. В ежедневието и работата предпочитам джиповете. Стабилни и сигурни машини с които можеш да отидеш навсякъде. Ако пуснат някой ден електрически джипове тогава ще му мисля.Засега няма хубави. В САЩ има една фирма Rivian която се опитва да прави нещо интересно в тази посока. Но пак си има проблемите с пробега и теглото. Не става с тия батерии. Трябва да помислят за водород. Нищо че е по ниска ефективността но поне да има удобство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години по-гнусна манипулация отдавна не бях чел... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 'У нас 43% от хората вземат предвид изменението на климата, когато си търсят работа''В същото време 39% от българите отчитат изменението на климата, когато си избират банка или инвестират своите спестявания.'МОЛЯ?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години не е смешно... тая глууупост е направена с нашите данъци! ... с подобни "псевдо" проучвания само настройват хората срещу зеления преход... вече започвам да си мисля че това е целта!Точно като тръгна на почивка си мисля за климатичните проблеми, а не как ще пм, пия и ще си пека гъззаааа! или па като почна работа, не питам колко ще ми е заплатата или кво ще правя, ами за въглероден отпечатък ! ... вие тъъъъъпи ли сте? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Буахахахаха :)При 500-600 продадени EV и HEV за 2021, това е Върховна глупост. отговор Сигнализирай за неуместен коментар