Екологичните организации приветстваха предложението на Европейската комисия относно новия регламент относно емисиите на въглеродния диоксид в автомобилния сектор.
Зелената лобистка група Transport & Environment посочва, че предложението представлява „повратна точка“ за автомобилната индустрия и е добра новина за шофьорите.
"Новите правила на ЕС ще демократизират електрическите автомобили и ще дадат значителен тласък на зарядната инфраструктура, което означава, че чистите автомобили скоро ще бъдат достъпни и лесни за зареждане за милиони европейци", изтъква Уилям Тодс, изпълнителен директор на Transport & Environment.
От Брюксел предложиха пълно зануляване на въглеродните емисии при новите автомобили, които ще се продават в Европейския съюз (ЕС) до 2035 г., в план, целящ ефективно да забрани продажбата на бензинови и дизелови коли.
„По-бързото разгръщане на видовете транспорт с ниски емисии и на инфраструктурата и горивата в тяхна подкрепа - всички нови автомобили, регистрирани към 2035 г., ще бъдат с нулеви емисии. Това изисква от държавите членки да инсталират нови пунктове за зареждане на редовни интервали на големите магистрали - на всеки 60 километра за зареждане с електроенергия и на всеки 150 километра за зареждане с водород. Въздухоплавателните средства и корабите ще имат достъп до чиста електроенергия в главните пристанища и летища, включително синтетични нисковъглеродни горива“, изтъкват от ЕК в прессъобщение.
Комисията също така постави за цел 55-процентно свиване на емисиите при автомобилите до 2030 г., повишавайки предишния таргет от 37,5%, съобщава Ройтерс.
„Постигането на тези намаления е от решаващо значение за превръщането на Европа в първия неутрален по отношение на климата континент в света до 2050 г. и за превръщането на Европейския зелен пакт в реалност“, добавят от ЕК.
Целта за емисиите от автомобилната индустрия е част от пакета на ЕК „Готови за 55“.
„За да се осигури възможност водачите да зареждат с електричество или с гориво своите превозни средства в надеждна мрежа от станции в цяла Европа, преразгледаният Регламент за инфраструктурата за алтернативни горива ще изисква от държавите членки да увеличават своя капацитет за зареждане съобразно с продажбите на автомобили с нулеви емисии, както и да изградят зарядни станции за електричество или горива на редовни интервали по главните магистрали: на всеки 60 километра за зареждане с електроенергия и на всеки 150 километра за зареждане с водород“, посочват от Брюксел.
От своя страна Франс Тимерманс, зам.-председател на ЕК, отговарящ за въпросите в областта на климата, изтъква, че „това се прави, за да се даде шанс на човечеството да се бори“.
Мерките ще изискват одобрението от държавите членки и Европейския парламент, процес, който може да отнеме две години.
Някои европейски производители на автомобили вече обявиха, че ще електрифицират напълно своята продуктова гама за Европа, но новата цел вероятно ще срещне опозиция в страни със силно развити производствени автомобилни сектори като Германия и Франция.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
преди 4 години Пълни глупости, що не погледнат малко Япония, защо толкова напреднала нация, не се е втурнала към ел.колите? След 2035, нищо няма да се промени, освен тия които са в момента в ЕП, защото половината може и да са умрели. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години таман и ние ще се включим с новите електрички ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар