General Motors ще излезе от пазара в Австралия, Нова Зеландия и Тайланд до края на годината заради по-лошото си представяне и в опит да се фокусира върху нови технологии като самоуправляващи се и електрически амточобили.
Най-големият американски автомобилопроизводител ще трябва да задели 1,1 млрд. долара, от които 300 млн. долара в брой - по-голямата част през първото тримесечие - за разходи от излизането от трите държави, съобщиха от компанията в изявление. Преструктурирането отбелязва края на 164-годишното присъствие на марката Holden в Австралия. В Тайланд GM изтегля от пазара Chevrolet и продава завода си в Районг на китайския производител Great Wall Motor Co.
Главният изпълнителен директор Мери Бара сви американската компания до там, че почти цялата ѝ печалба е от САЩ и Китай. Тя намали световното присъствие на компанията, залагайки на нови технологии, а не на наливането на пари в слаби пазари.
„Често казвам, че ще постъпим правилно, дори и да е трудно, и това е един от тези моменти“, заяви Бара в изявление. „Имаме правилните стратегии за постигане на силна възвръщаемост и приоритизираме глобалните инвестиции, които ще тласнат растежа към бъдещето на мобилността“, допълва тя.
Намаляването на мащаба е част от дългогодишната стратегия на GM, която започна като възстановяване на базираната в Детройт компания от банкрута през 2009 г. Компанията изтегли марката Chevrolet от Европа през 2015 г., напусна и Русия през същата година, като също така продаде германското си звено на Opel и британската марка Vauxhaul на Peugeot през 2017 г.
Реорганизацията слага край на една австралийска икона в лицето на марката Holden. Под нейно име в страната е произведен и първият изцяло родно производство автомобил през 1948 г. До края на десетилетието седанът Commodore е колата с най-големи продажби в страната, запазвайки доброто си представяне до 2011 г.
Но бъдещето на бранда бе поставено под въпрос, след като GM затвори завода на Holden в Елизабет през 2017 г.
С ограничаването на дейността си в чужбина GM се фокусира върху финансирането на производството на електрически автомобили. Досега компанията е похарчила няколко милиарда за разработване на автономни коли.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари