Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Hyundai надмина очакванията с тримесечна печалба от над 1,5 млрд. долара

Силните резултати са подкрепени от солидното търсене на SUV модели и премиум автомобилите Genesis

Hyundai надмина очакванията с тримесечна печалба от над 1,5 млрд. долара

Снимка: Bloomberg L.P.

Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor Co отчете най-добрата си тримесечна печалба от около шест години в четвъртък, подпомогнат от солидното търсене на своите SUV модели и премиум автомобилите Genesis, съобщава Ройтерс.

Компанията, която заедно със своето дъщерно дружество Kia Corp., е сред 10-те най-големи автомобилни производители в света, отчете нетна печалба от 1,8 трлн. вона (1,57 млрд. долара) за периода април-юни спрямо 227 млрд. вона преди година.

Печалбата на концерна надминава средната оценка на анализаторите от 1,6 трлн. вона, съставена от Refinitiv SmartEstimate. 

Още по темата

„Продажбите на SUV модели и автомобили от марката луксозни коли Genesis стимулираха обема на продажбите, а намаляващите стимули спомогнаха за повишаване на приходите и рентабилността през второто тримесечие, тъй като продължаващото възстановяване от COVID-19 стимулира автомобилното търсене“, посочват от Hyundai .

Силният резултат беше подкрепен и от консервативното управление на веригата на доставка на Hyundai, което му помогна да се справи с глобалния недостиг на чипове по-добре от повечето производители на автомобили, твърдят анализатори.

Но продължителният недостиг и други проблеми с доставките на компоненти започнаха да притискат Hyundai, засягайки производството на електрически превозни средства.

През април Hyundai спря един от своите южнокорейски заводи, където се сглобява електрическият кросоувър Ioniq 5, поради проблеми с доставките на чипове и други компоненти.

Компанията се ангажира с електрификацията на своята продуктова гама, като през май тя обяви, че ще намали броя на своите модели с двигатели с вътрешно горене, за да освободи ресурси за инвестиции в електрически превозни средства. Този ход ще доведе до 50-процненто понижение в броя на моделите на Hyundai, задвижвани с изкопаеми горива, като стратегията е одобрена от ръководството още през март.

Hyundai планира да увеличи годишните продажби на електромобили до около един милион броя до 2025 г., като по този начин делът ѝ на глобалния пазар на електрически превозни средства ще нарасне до 10%.

Акциите на Hyundai Motor, петият най-голям производител на автомобили в Азия по пазарна оценка, поскъпнаха с 0,2% след публикуването на финансовите резултати.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Lucid започва дебюта си на Wall Street с ръстове