Южнокорейският автомобилен производител Hyundai Motor Co. инвестира около 100 милиона долара в придобиването на дял в стартъпа за производство на литиево-метални батерии SolidEnergy Systems (SES), съобщава агенция Yonhap, като се позовава на индустриални източници.
"Тъй като инвестирахме в различни компании, свързани с електрификацията, инвестицията ни в SolidEnergy е част от този план", споделя служител в Hyundai Motor пред Yonhap.
Основаната през 2012 г. SES, която произлиза от Масачузетския технологичен институт, разработва литиево-метални батерии без аноди. Сред акционерите в компанията изпъкват имена като General Motors Co., SK Inc. и Tianqi Lithium Corp.
През април Hyundai обяви, че компанията е разработвала твърдотелни батерии и планира да произвежда масово електрически превозни средства, използващи такъв тип батерии от 2030 г.
В момента Hyundai получава батериите за своите електромобили от доставчици като SK Innovation Co Ltd. и LG Energy Solution, която е изцяло притежание на LG Chem Ltd.
В началото на месеца SK Innovation обяви, че планира да увеличи годишния си производствен капацитет за батерии до 200 гигаватчаса (ГВтч) през 2025 г., което представлява ръст от 60% спрямо обявената по-рано цел от 125 ГВтч,.
През март General Motors обяви партньорството си със SES за развитието на технологиите около батериите, които позволяват по-голям пробег с по-малък обем на батерията.
В същото време Hyundai обяви, че възнамерява да свие своята гама от конвенционални модели, за да осигури ресурси за инвестиции в електрическата мобилност. Този ход ще доведе до 50-процненто понижение в броя на моделите на Hyundai, задвижвани с конвенционални горива, като стратегията е одобрена от ръководството още през март.
Hyundai Motor Group, която включва Hyundai Motor, Kia и Genesis, планира да увеличи годишните продажби на електромобили до около един милион броя до 2025 г., като по този начин делът ѝ на глобалния пазар на електрически превозни средства ще нарасне до 10%.
Южнокорейският концерн планира да инвестира и 7,4 млрд. долара в САЩ до средата на десетилетието, за да стимулира производството на електромобили в региона. Hyundai цели да произвежда електромобили в завода си в щата Алабама от следващата година, а свързаният с нея концерн Kia Corp. също ще започне да сглобява електрически превозни средства в своята фабрика в Джорджия.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
Ford ще понесе 19,5 милиарда долара загуби заради стратегията за електромобили
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Европейски лидери предлагат многонационални сили като гаранция за сигурността на Украйна
84-годишен от Флорида простреля сина си в лицето
Погром в Триъгълника на властта: Неизвестни "заклаха" прасето-касичка
Класически рецепти за Игнажден на 20 декември
Европа започва да се учи как да сваля дронове
преди 4 години ...и стана така, че новините за електрички, все повече, девалвират и все по-рядко, успяват да впечатлят някого. отговор Сигнализирай за неуместен коментар