Индонезия и основният подизпълнител на Apple за iPhone Foxconn са провели преговори за инвестиция в производството на електрически превозни средства в държавата от Югоизточна Азия, съобщава Nikkei Asia Review.
Двете страни потвърдиха в отделни прессъобщения, че дискусиите са се състояли в края на миналата седмица. Евентуално навлизане на Foxconn в Индонезия би предоставило силен тласък за икономиката на страната, която има за цел да се превърне в регионален производствен хъб за суровини и продукти, свързани с електромобилите.
Правителството на Индонезия заяви в неделя, че Foxconn "планира да произвежда" електрически превозни средства и батерии на територията на страната, въпреки че тайванската компания не потвърди за наличието на подобен план.
Координационният съвет за инвестиции в Индонезия (BKPM) публикува изявление, в което се описва срещата в петък между неговия ръководител Бахлил Лахадалия, председателя на Foxconn Янг Лиу и Хорас Люк, основател на водещия тайвански доставчик на електрически скутери и системи за смяна на батерии Gogoro.
Според BKPM Лиу посочва, че Foxconn "планира да изгради цялостна индустрия за батерии и електрически автомобили в Индонезия" за двуколесни и четириколесни превозни средства. „Ние не само ще сглобяваме (превозни средства), но искаме и да изградим цяла индустрия за Индонезия в Индонезия“, изтъква Лиу, според съобщението.
Foxconn потвърди в събота, че се е състояла среща „за възможна инвестиция в Индонезия“ относно електромобилите и свързаните с тях батерии. Компанията добавя, че ръководителят на BKPM е предложил стимули за подкрепа на бъдещите инвестиции на тайванската компания в Индонезия.
Докато преговаря с Индия, Foxconn увеличава фокуса си върху електромобилите, като миналата седмица заяви, че се стреми да превърне своето автомобилно звено в бизнес на стойност 35 млрд. долара в рамките на пет години. Концернът вече изгражда производствена база в Тайланд с подкрепата на държавната енергийна компания PTT. Съоръжението ще обслужва Югоизточна Азия, като Foxconn планира да построи фабрики за електромобили в Европа, Индия и Северна или Южна Америка до 2024 г.
По-рано този месец Foxconn сключи множество споразумения на стойност 280 милиона долара с американския стартъп за електромобили Lordstown Motors за придобиване на завода на изпадналия във финансови затруднения производител в Охайо.
Тайванският производител се присъединява към дълъг списък от компании, които проявяват интерес да инвестират в прохождащата индустрия за електромобили в Индонезия. Сред тях изпъкват имената на германската BASF, Tesla и китайската CATL, най-големия производител на батерии в света.
Южнокорейските концерни Hyundai Motor Group и LG Energy Solution стартираха през септември строителството на завод за батерии за електромобили на стойност 1,1 млрд. долара в Индонезия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация през 2024 г.
Чуждестранният бизнес проявява силен интерес към Индонезия заради големите запаси от никел, ключова суровина при производството на батерии за електромобили. Само през 2020 г. Индонезия е произвела приблизително 760 000 тона никел и разполага с още 21 милиона тона запаси, посочва Геоложката служба на САЩ.
Страната е отговорна за приблизително 30% от световното производство на никел и около 22% от световните резерви и е от решаващо значение за осигуряване на стабилни доставки на суровини за батерии.
По-рано този месец Foxconn представи първите си електрически автомобили - крайъгълен камък, който би могъл да увеличи доверието към компанията като един от сериозните кандидати за производство на дългоочакваните интелигенти превозни средства на Apple.
Концернът показа електрически SUV модел и седан, концептуални превозни средства, които компанията планира да произвежда масово за други концерни, вместо да ги предлага под собствената си марка.
Освен двата леки автомобила Foxconn представи и автобус. И трите превозни средства са произведени от Foxtron, съвместно предприятие между разработчика и Yulon Motor.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос