Италия ще предостави стотици милиони евро подкрепа на автомобилния концерн Stellantis за изграждането на фабрика за батерии в Южна Италия, заяви министърът на индустрията Джанкарло Джорджети, цитиран от Ройтерс.
„Убедени сме, че Stellantis трябва да продължи да работи в Италия и гигантската фабрика в Термоли, която (Рим) ще подкрепи с 369 милиона евро, демонстрира тези наши намерения“, изтъква Джорджети пред всекидневника Il Sole 24 Ore.
Според него италианското правителство вероятно ще одобри още в петък пакет от 1 млрд. евро годишно – за поне три години – насочен към стимулиране закупуването на нискоемисионни превозни средства и преоборудването на заводи за производство на електромобили.
От Stellantis посочват, че стратегията на компанията ще бъде подкрепена от пет завода за батерии в Европа и Северна Америка.
Тригодишният правителствен план включва стимули и финансова подкрепа за преоборудване на заводите и подготовката им за производство на по-екологични модели, изтъква Джорджети.
Споразумението между Рим и Stellantis все още не е окончателно, но в интервю в неделя Джорджети заяви, че скоро ще бъде подписан договор за бъдещия завод за батерии.
Stellantis, която управлява около дузина заводи в Италия, е засегната особено силно от пандемията от коронавирус и недостига на компоненти.
Въпреки че новите мерки целят да пренасочат италианското автомобилно производство към електрически превозни средства, Рим все пак ще подкрепи производството на някои бензинови, дизелови и хибридни автомобили.
„Подпомагането само на електрическия сегмент означава да направим услуга на чуждестранните производители на автомобили“, коментира Джорджети пред Il Sole 24 Ore. "Също така трябва да насърчаваме покупките на по-евтини превозни средства от не толкова заможните хора", добавя той.
Италия изостава в производството на електромобили, тъй като правителството лобира пред Европейския съюз (ЕС) да отмени датата за забрана на продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене в опит да подкрепи местните компании за суперавтомобили Ferrari и Lamborghini, които остават силно зависимо от изкопаемите течни горива.
Автомобилната индустрия в Европа се сблъсква с безпрецедентна поредица от месечни спадове на регистрациите на нови автомобили поради продължаващия недостиг на компоненти. Продажбите на нови коли се свиват с 2,4% през януари до 822 423 превозни средства, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба