Автомобилните производители трябва едновременно да се борят с глобалния недостиг на полупроводници и с осигуряването на поскъпващи суровини и компоненти, докато производствените им графици се удължават понякога с месеци. Но, макар тези проблеми да обхващат глобалната индустрия, един концерн успява да се справи с кризата по-добре от останалите. Южнокорейската марка Hyundai е победителят в тази борба. Концернът може да се похвали с пазарен дял от четири процента в Германия през последната година, надминавайки конкуренти като Peugeot, Renault или Toyota, пише Automotivwoche.
Ръководителят на германския бизнес на Hyundai Юрген Келер е уверен, че компанията ще запази тази позиция и в бъдеще. „Убеден съм, че нашият пазарен дял не е моментно явление“, заяви той пред Frankfurter Allgemeine Zeitung. Hyundai винаги е била компания, която се е разраствала и след това е запазвала пазарния си дял по време на криза, изтъква Келер. „Не виждам причина да не защитим настоящата си позиция“, смята още той.
Hyundai се сблъсква с по-малко проблеми относно полупроводниците от другите производители на автомобили. „Фактът, че можем да доставяме, се доказва от нарастващия ни пазарен дял“, изтъква Келер.
Въпреки това концернът понася съответните щети от глобалния недостиг. Понастоящем не всяка версия на продаваните от Hyundai модели е налична и клиентите понякога трябва да почакат от четири до шест месеца. "Но ние все още сме в много по-добра позиция от повечето наши конкуренти“, подчертава Келер.
Друга причина за успеха на компанията, според Келер, е фактът, че две трети от продадените автомобили на Hyundai предлагат алтернативно задвижване. Производителят печели много от федералния бонус до 9 000 евро при покупка на превозно средство с алтернативно задвижване.
„Фактът, че новото правителство обяви, че ще продължи с бонусната програма до края на 2022 г. представлява добър сигнал“, коментира Келер пред FAZ. „Това, от което обаче се нуждаем спешно, е дългосрочно планиране“, добавя той. Според него постепенното намаляване на бонуса с всяка година след 2022 г. ще доведе до спад в търсенето на електромобили. „Никой не иска подобно нещо“, посочва още Келер.
Той апелира към политиците в Германия относно разширяването на зарядната инфраструктура.
„Индустрията прави каквото трябва, сега държавата има задачата да осигури необходимата инфраструктура“, изтъква Келер.


Опасен дрифтаджия вилнее край Варна, кара с 300 км/ч
Танкерът "Кайрос" стигна до безопасно място в Бургаския залив
Левицата пред разпад - част от структурите на БСП искат оставката на Зафиров
Защо синдикатите не подкрепят удължителния бюджет?
С "Възраждане" и "ДПС-Ново начало" продължават консултациите при президента
Петролът удължава спада си и достигна най-ниското ниво от 2021 г.
Тръмп съди BBC за $10 млрд. заради редакция в документален филм
Турски изтребители F-16 свалиха заблуден дрон над Черно море
Биткойн проби $86 000, докато се спуска към дъното за годината
Европа се нуждае от по-умен подход към имиграцията
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
Защо системата Start/Stop може да не работи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Ясно, тихо и слънчево е времето в планините
Зетят на Тръмп се отказа да строи хотел в Белград
Разрешават рецепта без преглед
Тръмп обяви фентанила за оръжие за масово унищожение
Почина Трендафил Кръстанов, открил най-старата българска книга
преди 3 години Какво прави Hyundai по-устойчив на кризата с чиповете от конкуренцията? Отговорът е Samsung и подкрепата на корейското правителство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Какво прави Hyundai по-устойчив на кризата с чиповете от конкуренцията? Отговорът е Samsung и подкрепата на корейското правителство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар