Автомобилното обединение Renault-Nissan, което преди се приемаше за един от основните претенденти за короната при глобалните продажби на леки коли, се е превърнало в „малък и крехък“, изтъкна бившият председател на Nissan и Renault Карлос Гон в интервю за френския вестник Le Parisien, докато неговия бивш колега Грег Кели, бивш директор в японския концерн, очаква присъдата си в Япония. Кели беше арестуван заедно с Гон през ноември 2018 г. поради обвинения за финансови злоупотреби, припомня Automotive News Europe.
В края на 2019 г. Гон успя да избяга от Япония, скрит в сандък, на борда на самолет, подпомогнат от двама американци, които сега също се сблъскват със съдебни процеси в островната страна.
Присъдата по делото срещу Кели се очаква да бъде обявена на 3 март. Ако бъде признат за виновен, бившият мениджър може да получи до 10 години затвор.
„Без колебание“, каза Гон във връзка с решението си да избяга от японското правосъдие. Оттогава той се намира в Ливан. Ако реши да се върне във Франция, където има гражданство, ще се сблъска отново разследвания, въпреки че Франция като цяло не позволява екстрадиция на своите граждани.
Гон посочва, че е "смешно" да го обвиняват за борбите проблемите на Renault и Nissan след ареста му.
Задържането на Гон и последвалите дела разкриха големи пукнатини в съюза между френския концерн и японския автопроизводител. Бившият автомобилен гуру настояваше за по-тесни връзки между двете компании, нещо, на което Nissan се съпротивляваше.
Renault притежава 43-процентен дял в Nissan, който придобива през 1999 г.; на свой ред японците държат 15 процента в Renault.
„Истината е, че някогашният лидер при продажбите в света се превърна в малък и крехък концерн“, заяви Гон пред Le Parisien. „Става ми мъчно, като видя, че Renault е само сянка на това, което беше преди“, добавя той.
Според Гон усилията на сегашното ръководство на Renault и френската държава, основен акционер в концерна, да обявят, че сегашните трудности, пред които се сблъсква компанията, са причинени от политиката на бившия председател, залагаща на обемите, са „цинични“.
През 2018 г. Алиансът Renault-Nissan, включително Mitsubishi, успя да изпревари Volkswagen Group за първото място при глобалните продажби по някои критерии.
Renault загуби рекордните 7,29 милиарда евро през първата половина на 2020 г. и осигури подкрепен от френското правителство заем от 5 милиарда евро през същата година на фона на производствените проблеми, свързани с появата и разпространението на коронавируса.
Гон заяви по адрес на новото ръководство на Renault и главния изпълнителен директор Лука де Мео, че е лесно да се правят правят планове за бъдещето, но „стратегията е само 5%, докато действията и резултатите са 90%“ от успеха.
„В момента са налице много посредствени резултати и твърде много приказки“, изтъква още той.
Гон каза, че е загубил значителна сума от спестяванията си след бягството си в Ливан, отчасти поради рязък спад в стойността на акциите на Renault и Nissan, а и заради икономическия колапс на Ливан и юридическите такси, които е платил.
„За разлика от голяма част от ливанския народ, няма от какво да се оплаквам“, каза той. "Въпреки това, аз загубих много голяма част от това, което бях спестил", споделя Гон.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
Ford ще понесе 19,5 милиарда долара загуби заради стратегията за електромобили
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Удължителният бюджет ще бъде гласуван в ресорната комисия
Още един българин е загинал на фронта в Украйна
Европейски лидери предлагат многонационални сили като гаранция за сигурността на Украйна
84-годишен от Флорида простреля сина си в лицето
Погром в Триъгълника на властта: Неизвестни "заклаха" прасето-касичка
преди 3 години Японците от Нисан се самоубиха с тая интрижка с цел да си запазят привилегиите и властта. Лошото е че и Рено ги завлякоха. А навремето Рено-Нисан бяха най-близо до Тесла и с най-добри перспективи да оцелеят след края на ДВГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Млъкни, нищожество. Как се осмели да опозориш Европа - като избяга от Япония в *** на контрабас? Жалък индивид !!! Не можа ли да вземеш късият меч и да сториш нужното, за да защитиш честта си? отговор Сигнализирай за неуместен коментар