Китайската компания Envision AESC Group ще започне масово производство на батерии за електромобили през 2024 г., които ще осигуряват пробег от 1000 км с едно зареждане, научи Nikkei Asia Review.
Разработчикът ще удвои броя на клетките във всяко превозно средство, което ще направи колата по-тежка, но в същото време ще увеличи значително пробега с едно зареждане. Също така Envision планира да увеличи десеткратно своя производствен капацитет спрямо сегашните си мощности до края на това десетилетие.
Envision работи с японския автопроизводител Nissan Motor Co. и доставя батерии за неговия електрически модел Leaf, чийто пробег е около 450 километра. Envision ще опакова клетките плътно една до друга и ще подобри ефективността им на съхранение, което ще съкрати времето за зареждане с около 30% до под 20 минути.
Envision ще започне изграждането на нов завод в префектура Ибараки близо до Токио, който ще започне производство през 2024 г. Съоръжението ще включва производствена линия за нови батерии, използвайки енергия от слънчеви панели, което ще намали емисиите на въглероден диоксид до нула.
Envision също има за цел да пусне на пазара своя твърдотелна батерия. Компанията ще построи нови заводи в Япония, Китай, Великобритания, Франция и САЩ до края на това десетилетие и ще разшири производствения си капацитет на твърдотелни и литиево-йонни батерии до ниво, равняващо се на повече от 1,1 милиона електрически превозни средства.
Китайската компания за възобновяема енергия Envision Group притежава 80% дял в Envision AESC, докато Nissan контролира останалите 20%. През 2020 г. Envision AESC заема седмо място при доставчиците на батерии в света по отношение на обемите на доставка.
Около 90% от всички батерии, доставяни от компанията, са насочени към Nissan. Въпреки това Envision се надява да привлече и други японски, китайски и европейски клиенти, така че до 2025 г. тези клиенти да представляват около половината от общите ѝ трансакции, заяви главният изпълнителен директор Шоичи Мацумото в интервю пред Nikkei.
С нарастването на глобалното търсене на батерии за електромобили нараства и загрижеността относно доставките на суровини. Големите производители на автомобили вече работят за осигуряване на метали и други жизненоважни минерали. Envision AESC заяви, че ще работи с алианса на Nissan-Renault-Mitsubishi Motors, за да осигури такива доставки, добавя Мацумото.


Спешни медици спасиха трима пациенти от клинична смърт във Варна
Промяна в маршрута на три линии заради катастрофа във Варна
Обрат: Управляващите в оставка искат да гласуват редовния бюджет, а не удължения
„Фрапорт Туин Стар“ и IAAC подписаха дългосрочно партньорство за развитие на рекламната дейност на летищата Варна и Бургас
БСП обяви пред президента дали ще участва в разговори за правителство в този парламент
Атаките към изкуствения интелект ще бъдат тенденцията на 2026 г.
Китайският внос и американските мита удрят българската металургия
Amazon води преговори за инвестиция от над 10 милиарда долара в OpenAI
Яни Лозанов: Пробивът в AI ще дойде от математиката, не от чиповете
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Брокери: Цените на имотите ще нараснат с 8-10% през 2026 г.
Пощенска банка и туристическа агенция "Бохемия" поставят клиента в центъра на нов тип първокласно преживяване
ИТН при Радев: Не е разумно да се търси преконфигуриране ВИДЕО / СНИМКИ
51-годишен шофьор е загинал при катастрофа в Аксаково