Марката спортни автомобили Lamborghini планира да инвестира 1,5 млрд. долара за производство на изцяло хибридно продуктово портфолио до 2024 г., като първият ѝ напълно електрически модел ще се появи едва след 2025 г., каза изпълнителният директор на бранда, собственост на германската група Volkswagen, Щефан Винкелман, цитиран от Ройтерс.
Lamborghini и други играчи на пазара на суперавтомобили, включително Ferrari NV, Aston Martin Lagonda и McLaren, продължават да търсят начини да електрифицират своите автомобили като запазят тяхната производителност и мощност.
Планът на Lamborghini е да модифицира своите модели, като Huracan, Aventador и Urus, в хибридни версии до края на 2024 г., посочи Винкелман пред журналисти по време на видео пресконференция.
През втората половина на това десетилетие Lamborghini планира нов, изцяло електрически модел, който вероятно ще бъде четириместен, добавя Винкелман. Точният дизайн на този модел все още не е финализиран.
В това отношение Lamborghini изостава от конкурента Ferrari, който обеща да представи електромобил до 2025 г.
Редица страни по света вече започнаха да обявяват крайни срокове за премахването на автомобилите с двигатели с вътрешно горене като част от техния ангажимент да постигнат въглероден неутралитет до средата на века.
За производителите на спортни автомобили отказът от петролни горива е едновременно технологични и емоционално предизвикателство. Ревът на 12-цилиндровия двигател е част от лицето на компании като Lamborghini наред с агресивния външен вид.
На техническо равнище литиево-йонните батерии не могат да поддържат за дълго време висока ефективност при максимална скорост на пистата.
"Пробегът е основен приоритет. Това все още е нещо, върху което трябва да работим", изтъква Винкелман.
През март Aston Martin. друг конкурент на Lamborghini, обяви, че планира да произвежда електромобили във Великобритания от 2025 г.


Хороскоп за 15 декември 2025
Мъж загина при пожар
Мирослав Терзиев е № 1 на ПСК „Черно море” за 2025 г.
Условията за туризъм в планините са добри
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Разширяването на НАТО беше добра идея, докато изведнъж не беше
Хауърд Маркс се тревожи какво причинява AI на обществото
Goldman: Вероятността Фед да вдигне лихвите остава висока
Goldman: Инфлацията би трябвало да се нормализира през 2026г
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
След смъртта на американци в Сирия: Тръмп обеща "много сериозен ответен удар"
В Черно море: Украйна обвини Русия в удар с дрон срещу турски товарен кораб
Атанас Пеканов: На президента няма да му е лесно с новия служебен кабинет
България е била приета в ООН преди точно 70 години
Един ранен и един загинал при пожари през последното денонощие