Приложението за споделени пътувания на американската публична компания Lyft Inc. скоро ще започне да предлага пътувания с автомобили, управлявани от Waymo LLC в района на град Феникс, в едно от най-големите досега комерсиални приложения на роботизираните таксита.
Waymo, звеното за самоуправляващи се автомобили на майката на Google Alphabet Inc., заяви, че първоначално ще разположи 10 автомобила с оператори за безопасност зад волана през приложението Lyft през следващите няколко месеца. Потребителите на Lyft в района на Финикс ще могат да изберат превозно средство на Waymo от приложението, за да могат да пътуват. Условията на партньорството не бяха оповестени, пише Wall Street Journal.
Waymo обяви сътрудничеството точно преди Lyft да публикува първия си тримесечен финансов отчет като публично търгувана компания. Lyft отчете загуба в размер на 1,1 млрд. долара, завишена от разходите, свързани с първоначалното публично предлагане през март, докато приходите ѝ почти се удвоиха до 776 млн. долара,
Lyft напредва на фона на новините от конкурента си Uber Technologies Inc., който се очаква в петък да проведе IPO на стойност до 90 млрд. долара. Lyft и Uber от години твърдят, че автономните автомобили са от решаващо значение за бъдещето на техния бизнес модел, макар че нито един от тях не се превърна в лидер в тази област.
Партньорството на Lyft и Waymo е последният пример за това как технологичните компании и автопроизводителите, които разработват технологията, все повече се обръщат един към друг, за да споделят разходите или да разширят предлагането си. Подразделението за автономни автомобили на General Motors Co., GM Cruise, обяви във вторник, че е набрало още 1,2 млрд. долара, включително от настоящите си инвеститори Honda Motor Co. и Vision Fund на японската корпорация SoftBank Group Corp.
„Има танц, който се провежда между всички тези партньори, за да се намери подходящият партньор, и този танц е деликатен", казва Крис Томас, съосновател и президент на Detroit Mobility Lab, която помага за насърчаване на работни места в мобилността. „Искате да сте сигурни, че си партнирате с екипи и организации, които споделят вашите ценности, които споделят вашата амбиция и честно казано споделят своя праг на риска", казва той пред Wall Street Journal.
Решението на Waymo да използва Lyft сигнализира готовността ѝ за преминаване отвъд собственото си приложение, за да доведе своите автомобили по-близо до пазара. Waymo е тествала своята услуга за роботокаксита в зона от около 100 квадратни мили около град Финикс, позволявайки на жителите да извикат кола с оператор по безопасността. През 2017 г. двете компании обявиха плановете си да работят заедно, но никога не са уточнявали какво биха правили заедно. През тази година инвестиционното подразделение на Alphabet ръководи кръг за финансиране от 1 млрд. долара в Lyft, която наскоро стана публична компания.
„Тази първа стъпка в нашето партньорство ще ни позволи да представим Waymo на потребителите на Lyft, което ще даде възможност на мнозина да предприемат първото си пътуване в самоуправляващ се автомобил", се казва в изявлението на Джон Крафчик, изпълнителен директор на Waymo.
Waymo и Cruise са сред най-известните компании, които се опитват да превърнат превозните средства без шофьори в комерсиални роботизирани таксита, което се сблъсква не само с технологични препятствия, но и несигурност, породена от въпроси, свързани с регулаторни, правни и обществени теми. Смъртта, предизвикана от един от автономните автомобили на Uber през миналата година, задълбочи опасенията за безопасността на технологията, докато поддръжниците твърдят, че тази тази технология може в крайна сметка да спасява животи.
Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева