Японската автомобилна компания Mazda Motor Co. планира да съживи своя емблематичен ванкелов двигател в плъгин хибриден автомобил до края на тази година, тъй като концернът се опитва едновременно да зарадва феновете и да се справи с по-строгите екологични правила на основните си пазари, включително в Европа, съобщава Nikkei Asia Review.
Ванкеловият двигател представлява ротационен двигател с вътрешно горене, изобретен от германския инженер Феликс Ванкел в средата на миналия век. Вътрешната тристранна призма, която играе ролята на бутало, се върти, образувайки три камери с постоянно изменящи се обеми. Във всяка от камерите се извършват четирите основни процеса – всмукване, сгъстяване, разширяване и изпускане.
Този тип двигател отделя по-малко вредни емисии в сравнение със стандартните бутални двигатели с вътрешно горене заради по-ефективното изгаряне на горивната смес.
Този път обаче ротационният двигател няма да задвижва колата на Mazda. Вместо това той ще генерира електричество за захранване на електрическия мотор и други системи в автомобила.
Mazda планира да електрифицира напълно своята продуктова гама до 2030 г.
Компанията спира да произвежда автомобили с ротационни двигатели през 2012 г. поради трудностите при спазването на екологичните разпоредби. Оттогава Mazda търси начин да съживи емблематичния дизайн.
Плановете за връщане на ротационния двигател са отлагани няколко пъти през последните години. Сега компанията посочва, че най-накрая е готова да пусне автомобил, оборудван с ротационен двигател през втората половина на тази година - SUV MX-30, който ще бъде продаван главно в Европа и Япония.
MX-30 е първата масово произвеждана електрическа кола на Mazda, пусната в продажба през 2020 г. Търсенето обаче беше слабо поради скромния пробег. Колата може да измине около 250 км с едно зареждане на батерията, което е значително по-малко в сравнение с електромобилите на други концерни.
Някои производители на части казват, че компанията се стреми да удвои пробега на MX-30 чрез добавяне на ротационен двигател като генератор.
Цената на обновения MX-30 все още не е известна. Mazda може да наложи същата система с ротационен двигател и в други автомобили в средносрочен до дългосрочен план.


България няма право да ремонтира танкер "Кайрос"
Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Зъболекарят стана лукс: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Арестуваха мъж, обрал супермаркет в центъра на Варна
Chevron: IEA най-после признаха това, което повтаряме отдавна
Манията около AI узрява, инвеститорите започват да задават важните въпроси
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Пеевски: Цялата отговорност сега е на коалицията "Сорос" - ПП-ДБ
Българи измамиха китайска фирма с фалшиви чипове
Коалиция ПП-ДБ поиска оставката на кмета на Пловдив
"Има такъв народ" след оставката: Длъжни сме се съобразим с хората
преди 3 години Ванкелът не гореше ли повече масло от обикновения бензинов мотор? Тъй де, за екологията? отговор Сигнализирай за неуместен коментар