Над 2 хил. служители на японския автомобилен производител Honda Motor са подали молби за преждевременно пенсиониране, докато компанията преструктурира работната си сила, за да се подготви за прехода към електрическа мобилност, стимулирайки производството на екологични превозни средства, съобщава Nikkei.
Въпросната група от служители представлява около 5% от работната сила на Honda в Япония. Програмата за преждевременно пенсиониране е отворена за лица на възраст между 55 и 63 години и предлага пакет до три годишни заплати отделно от пенсионното възнаграждение.
Honda, която откри програмата през април и я завърши през юли, съобщи за броя на подадените заявления. Въпреки че Honda не си е поставила конкретна цел, броят на подадените заявления далеч надхвърля първоначалната прогноза за 1000 молби. За първи път от около 10 години Honda предлага пакет за преждевременно пенсиониране. Около половината от кандидатите този път са на възраст под 60 години.
Мерките на концерна са свързани с плановете му да ограничи своята зависимост от по-възрастния персонал, докато въвежда нови технологии. В дългосрочен план програмата ще намали постоянните разходи и ще подобри рентабилността, тъй като разходите на Honda за научноизследователска и развойна дейност се увеличават около прехода към електромобили.
През април компанията обяви, че планира да продава само електрически превозни средства и такива с водородни горивни клетки до 2040 г.
В сряда Honda повиши прогнозата си за целогодишната оперативна печалба, като в същото време предостави насоки, които не успяват да покрият очакванията на анализаторите. Оперативната печалба на концерна за фискалната 2021 г. се очаква да достигне 780 млрд. йени (7,1 млрд. долара) в сравнение с предишните очаквания за 660 млрд. йени, посочват от Honda. В същото време анализаторите прогнозират печалба от около 803 млрд. йени.
Honda очаква приходите от продажби за цялата година да достигнат 15,5 трлн. йени. За тримесечието приходите от продажби възлизат на 3,6 трлн. йени при пазарна прогноза от 3,3 трлн. йени.
През 2019 г. местният конкурент Nissan Motor заяви, че ще съкрати повече от 10 хил. работни места в световен мащаб до март 2023 г. Тъй като електрификацията в индустрията се ускорява по целия свят, особено в Европа и САЩ, ясно се вижда, че автомобилните производители преструктурират работата си с фокус към новите технологии.
През последните години Honda извърши серия от структурни реформи, като затваряне на заводи в Япония и в чужбина. Към края на март Honda и нейните дъщерни дружества разполагат с 40 хил. служители в Япония, с изключение на временнонаетите работници и работниците на непълно работно време.


По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Ужас! Сперма, предаваща генетично рак, е използвана за зачеването на почти 200 деца в Европа
Музикалното училище във Варна отбелязва 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт
Безопасността на корабоплаването обсъждат експерти в Бургас
Окошариха жител на Карнобат, обрал строителен обект във Варна
ЕС постигна споразумение за намаляване на парниковите емисии с 90% до 2040 г.
Акциите на ядрените фирми поскъпнаха с $566 млрд., а ралито далеч не е приключило
Австралия социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Австралия забрани социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Какъв е прочитът на бизнеса за новата версия на бюджета?
Общинските съветници от ИТН - Свищов подадоха оставка
Строят съдебна зала за над 2000 души за делото за корупция в Истанбул
Задържаха мъж, многократно пребивал, душил, и опитал да убие приятелката си
30 км достигна опашката от тирове пред ГКПП "Капитан Андреево"