В лицето на Volvo още един автомобилен производител обявява пълното си сбогуване с двигателите с вътрешно горене. От 2030 г. шведите, които са част от китайската Geely Group, възнамеряват да произвеждат и продават само чисто електрически автомобили, както обяви във вторник в Гьотеборг компанията.
„Вече няма дългосрочно бъдеще за автомобилите с двигатели с вътрешно горене“, заяви главният технологичен директор на Volvo Хенрик Грийн, цитиран от DPA.
Volvo беше обявилa отдавна, че ще увеличи дела на чисто електрическите модели до около половината до средата на десетилетието – останалaтa част трябва да бъдат с хибридно задвижване. Според плановете обаче те вече няма да бъдат част от предложенията през 2030 г.
С намерението си Volvo се присъединява към нарастващия брой производители на автомобили, които възнамеряват да се сбогуват напълно с двигателите с вътрешно горене. Американският автомобилен гигант General Motors наскоро обяви, че ще продава само автомобили с нулеви емисии от 2035 г. нататък. Британският производител на автомобили Jaguar Land Rover наскоро обяви това за своята луксозна марка Jaguar – за периода след 2025 година. Въпреки това германските производители на автомобили досега се въздържат, що се отнася до евентуалното спиране на производството на бензинови, дизелови и хибридни коли.
Главният изпълнителен директор на Volvo Cars Хакан Самуелсон възнамерява да осъществи радикален обрат и при продажбите. В бъдеще изцяло електрическите автомобили на производителя ще се продават само директно през интернет. Новият изцяло електрически XC40 Recharge Pure Electric за моделна година 2022 ще бъде достъпен само онлайн. Настоящият търговски модел в сектора е изправен пред фундаментална промяна, твърди компанията. Въпреки това договорните партньори в представителствата на Volvo ще продължават да играят важна роля; те остават контактна точка за клиентите.
Производителят на автомобили Volvo Cars, базиран в Гьотеборг, бе отделен от шведския производител на търговски превозни средства Volvo AB. Сега Volvo Cars е собственост на китайската автомобилна компания Geely, която държи дял и във Volvo AB.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
преди 4 години Защо им викате шведи след като са китайска собственост.Следват Тесла със само 20на години закъснение...:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ето я и продуктовата им гама за европа ...https://***.youtube.com/watch?v=-UYA1PjEkH0&feature=emb_logoи понеже форумните обли камъчета си мислят , че някой ги баламосва и ментосва , те това е от един блогър дето прави тестове на електрички , да видите зарядна станция в белият свят ... :))) ... и през зимата ... щото не вървели зимата ... и камиони немало ... https://***.youtube.com/watch?v=rWKHFiB4XG8 отговор Сигнализирай за неуместен коментар