Политици от поне четири индийски щата се обърнаха към Twitter, за да поканят американския електромобилен концерн Tesla Inc. да открие представителства във въпросните провинции, само дни след като ръководителят на компанията Илон Мъск написа в социалната платформа, че все още се сблъсква с редица предизвикателства в опита си да навлезе на този обещаващ пазар.
Индийските представители предлагат на Tesla различни възможности - от инфраструктура и устойчивост до опростен процес на одобрение. Призивите идват от различни части на страната - от Телангана на юг, Махаращра на запад, Пенджаб на север и Западен Бенгал на изток, съобщава Bloomberg.
Вече години наред Мъск и индийското правителство водят преговори относно присъствието на концерна в страната, но разногласията относно изграждането на местна фабрика от Tesla и високите мита върху вноса на автомобили продължават да държат въпроса в задънена улица. Въпреки че администрацията на премиера Нарендра Моди иска Tesla да създаде фабрика за продажба на местно ниво и за износ, Мъск настоява за намаляване на вносните мита, които достигат в момента 100%, за да може първо Tesla да създаде пазарна основа.
Всички щати, поканили Tesla, се управляват от партии, които се противопоставят на партията на Моди "Бхаратия джаната", която управлява федералното правителство.
Построяването на автомобилна фабрика в Индия може да се окаже трудно начинание дори за местните компании без държавна подкрепа, тъй като бюрокрацията, придобиването на земя и трудовите права остават постоянно предизвикателство.
През 2008 г. Tata Motors Ltd., управлявана от най-големия конгломерат в Индия, беше принудена да изостави почти завършено съоръжение в Западен Бенгал след протести на фермери срещу придобиването на земя, което осуети опита ѝ да стартира в този щат производството на Nano, най-евтината кола в света.
"Елате насам, ние в Западен Бенгал имаме най-добрата инфраструктура и нашият лидер Мамата Банерджи разполага с визията. Бенгал означава бизнес”, пише в Twitter Гулам Рабани, министър по въпросите на малцинствата и висшето образование в Западен Бенгал.
Като опозиционен лидер, главният министър на щата Мамата Банерджи ръководи кампания, изискваща от Tata Motors да върне земята, придобита от правителството на провинцията, на фермери, които не желаят да се откажат от нея.
Индия, четвъртият по големина автомобилен пазар в света и дом на повече от 1,3 милиарда души, е един от пазарите с най-голям потенциал за производителите на електромобили, но пътищата ѝ все още са доминирани от евтини бензинови и дизелови автомобили, произведени от местните подразделения на Suzuki Motor Corp. и Hyundai Motor Co. Страната обеща да стане въглеродно неутрална до 2070 г., но електрическите превозни средства все още остават недостъпни за повечето купувачи в страната, където средният годишен доход не успява да достигне 2000 долара.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос
преди 3 години Напълно естествено, всеки иска да играе с победителите, тоест Тесла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар