Porsche планира да представи ново електрическо луксозно спортно превозно средство и да увеличи печалбата през следващите години, докато брандът се опитва да спечели инвеститори преди първичното си публично предлагане (IPO), съобщава Bloomberg.
Porsche цели марж на печалбата преди данъците, лихвите, обезценяването и амортизацията (EBITDA) от 27% до 2026 г. спрямо 24,5% миналата година, заяви компанията по време на своя Ден на капиталовите пазари в понеделник. Това е под печалбата на Ferrari за 2021 г., но доста повече от тази на Tesla и BMW.
“Макар че очевидно сме позиционирани в луксозния автомобилен сегмент, печелим от значителни икономии от мащаба“, каза главният изпълнителен директор Оливер Блуме в изявление.
VW, която е собственик на компанията, планира да плати миноритарен дял в Porsche през четвъртото тримесечие, за да помогне за финансирането на тласъка си в електрическите автомобили. Компанията нае над десетина банки за първичното публично предлагане, което може да оцени Porsche на 80 до 90 млрд. евро, твърдят запознати източници. VW представя листването като начин Porsche да получи по-голяма автономност в сфери като софтуер и партньорства, докато в същото време продължава да печели от връзката си с компанията майка.
Тези аргументи предизвикаха ответна реакция от инвеститори, които отбелязаха структура на сливане, която не успява да направи актива по-независим от фамилия Порше-Пиех и трудностите на IPO пазара като цяло. Съгласно плана семейството ще получи блокиращ миноритарен дял от 25% плюс една акция.
Ръст на продажбите
Porsche цели приходи от 39 млрд. евро тази година и възвръщаемост от продажбите от 18%, с два пункта нагоре спрямо миналата година, посочи главният финансов директор Луц Мершке. Възвръщаемостта ще се увеличи до над 20% в дългосрочен план.
Доставките на модела 911 – най-печелившия на Porsche, може да доближат рекордните 40 хил. автомобила тази година и да подкрепят маржовете на EBITDA, показва анализ на Bloomberg Intelligence.
Porsche е доста пред конкурентите си като Ferrari and Aston Martin, когато става въпрос за електрифициране на линията му. Моделът му Taycan EV задмина по продажби 911 миналата година, а компанията се готви да представи електрифицирана версия на модела си Macan, като се очаква първите доставки да се направят през 2024 г.
Новият луксозен SUV модел на Porsche ще бъде позициониран над Cayenne, чиято започва от около 83 хил. долара и се сглобява в Лайпциг.


Божанов: В това НС не са възможни други мнозинства за правителство
Във Варна създадоха първата регионална организация на Съюза на парашутистите
Радев започва процедурата с мандатите за съставяне на правителство
Над 1 милион домакинства в Украйна останаха без ток след руска атака
Стрелба на плаж в Австралия! Убити са 10 човека
Датската шпионска агенция вече разглежда САЩ като потенциален риск
Цените на масло, мляко и сирене се понижават заради "зашеметяващо" производство
Европа опитва да спечели време за автомобилната индустрия, заседнала в настоящето
Уолстрийт пропуска технологиите и залага на традициите за растеж през 2026 г.
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Ще има компромиси по мирните предложения на САЩ
Какви са исканията на протестиращите гръцки земеделци към правителството?
Google премахна AI видеа с герои на Disney
Божанов: Не бихме работили с ГЕРБ в следващ парламент
10 съвета как да разговаряте за пари с половинката си без напрежение