Приходите на френския автомобилен концерн Renault SA неочаквано спадат през първото тримесечие на годината, тъй като компанията изостава от своите европейски конкуренти при възстановяването от пандемията от коронавирус, съобщава Bloomberg.
Приходите от продажби на Renault се свиват с 1,1% до 10 млрд. евро, като те не успяват да отговорят на очакванията на анализаторите от 10,14 млрд. евро приходи.
В същото време BMW AG и Daimler AG отчетоха в рамките на последните няколко дена ръст в приходите, надминавайки пазарните очаквания.
Зависимостта на Renault от европейския пазар и портфолиото му, доминирано от автомобили за масовия пазар, затрудняват възстановяването му от щетите, които пандемията нанесе през 2020 г.
Продажбите на автомобили в Европа се възстановяват по-бавно, отколкото тези в Китай, където Renault не разполага с толкова силно присъствие, колкото германските концерни Volkswagen AG, BMW и Daimler.
Френската компания успя да свие инвентара си с 26% от преди година до 487 000 автомобила в края на март.
През първото тримесечие Renault успява да продаде с 1,1% повече леки и лекотоварни коли в глобален мащаб. Въпреки че продажбите на електрическия модел Zoe спадат, компанията успява да отчете близо 10 000 заявки за своя нов кросоувър Dacia Spring. Електрическата гама на концерна се конкурира с моделите на Volkswagen и Stellantis.
Renault
Коронавирусът притиска допълнително Renault, добавяйки още главоболия към проблемите със свръхкапацитета и сътресенията в алианса с Nissan Motor Co.
Френският автомобилен производител взе държавен заем от 5 млрд. евро миналата година, гарантиран от правителството на Франция, а миналия месец продаде дела си в Daimler за 1,14 млрд. евро, за да запаси своя кредитен рейтинг.
Миналата година Renault отчете рекордна загуба, дължаща се най-вече на обезценки и разходите за преструктуриране в Nissan.
Главният изпълнителен директор Лука ди Мео представи план за подобряване на финансовото състояние на концерна през януари, който не се хареса на инвеститорите. Компанията се е насочила към марж на оперативната печалба от 3% до 2023 г. и най-малко 5% до средата на десетилетието в сравнение с възвръщаемостта от 4,8%, отчетена през 2019 г.
Renault също така обяви план за премахване на около 14 600 работни места в целия свят и намаляване на производствения капацитет с почти една пета в опит да редуцира разходите с повече от 2 млрд. евро.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?