Продажбите на дъщерното дружество на PSA Opel се сринаха изненадващо драстично в Европа в края на миналата година. През декември Opel и британската му сестринска компания Vauxhall са продали с 35 процента по-малко превозни средства, отколкото преди година. Това става ясно от статистическите данни за регистрация на Европейската асоциация на производителите ACEA за 2019 г.
Причината за спада според производителя от Рюселсхайм се крие във факта, че многобройни модели, които все още бяха лансирани под егидата на бившата американска компания майка General Motors, бяха изтеглени от програмата. Те включват малките автомобили Karl и Adam, кабриото Cascada и предишната Zafira, чийто наследник вече е на платформата на PSA.
„Развитието на продажбите през декември се характеризира преди всичко с подготовката за спазване на целите за въглероден диоксид, които ще се прилагат от 2020 г.“, казват от Opel, цитирани от Der Spiegel. С концентрацията на продуктовото портфолио компанията отговаряла по-добре на по-строгите екоизисквания.
Експерти обаче смятат, че причината може да се крие и в целите за постигане на висока възвръщаемост на PSA. По-специално Adam беше смятан за нерентабилен поради сложната си конструкция. След поглъщането през 2017 г. френската компания майка нареди на Opel да поеме към курс на рентабилност, като по този начин гарантира, че германското дъщерно дружество ще се върне към печалбата след две десетилетия на загуби.
Преструктурирането обаче ще коства стотици работни места. Бордът на директорите на Opel вече договори с работническия съюз съкращаването на първоначално до 2100 места. През следващите няколко години може да последват още 2000 места. Като цяло дъщерната на PSA компания планира премахването на до 4100 места допълнително към вече договорените преди две години 7000 работни места. В замяна на това Opel ще удължи гаранцията за работните места за останалите служители до 2029 г.
При Opel влияние оказва и фактът, че френската компания майка в момента се слива с Fiat Chrysler. Експертите очакват обединената група да намали излишния капацитет в Европа. Това ще се отрази и на Opel, подозира Фердинанд Дуденхьофер, който ръководи CAR Center в университета в Дуисбург-Есен. „Кървенето в Opel ще продължи“, казва той.
Междувременно и продажбите на компанията майка спадат. През 2019 г. PSA е продала в световен мащаб почти 3,5 млн. коли – с 10% по-малко от преди година. На европейския пазар продажбите падат с 2,5 на сто до 3,11 млн. коли. Само за Opel-Vauxhall понижението е от 6,4 на сто.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони