Френският автомобилен концерн Renault заяви пред профсъюзите, че планира да произвежда годишно над 700 хил. автомобила във Франция и ще разпредели девет нови превозни средства във френските си заводи.
Компанията е в разгара на преговорите за 3-годишно споразумение с работническите организации относно местното производство на фона на ангажимента си за преход към електрическа мобилност, съобщава Bloomberg.
Renault планира да съкрати 2000 работни места във Франция чрез програма за ранно пенсиониране, но планира да обособи нови 500 позиции, като наеме специалисти във високотехнологични области като науката за данни и разработките на батерии.
Концернът потвърди плана за производството и работните места по време на среща с профсъюзите във вторник.
„Групата потвърди амбицията си да разпредели девет нови превозни средства във френските си заводи, като целта е да се произвеждат повече от 700 хил. автомобила годишно“, изтъкват от Renault. „Това ще бъдат превозни средства с висока добавена стойност, електрически или SUV модели, и ще поставят Франция в центъра на индустриалната и технологичната стратегия на Renault Group“, добавя компанията.
Renault централизира дейността си по отношение на електрическите превозни средства около група обекти в Северна Франция.
Синдикатите заявиха, че няма да приемат принудителни съкращения или затваряне на фабрики.
Renault обяви по-рано, че съкращава около 4600 работни места в страната като част от своя мащабен план за преструктуриране и намаляване на разходите, въведен в началото на 2020 г. Групата записа рекордна загуба от 7,29 млрд. евро през първата половина на 2020 г. , но се върна към печалбата през първата половина на 2021 г.
Френското производство на Renault се свива, тъй като компанията измества сглобяването на популярни модели, като Clio, в страни с по-ниски разходи за труд, като Турция и Мароко.
Според индустриалната група CCFA, през 2000 г. Renault Group е изградила над 1,4 милиона превозни средства (леки и лекотоварни автомобили) във Франция, но тази цифра е спаднала до по-малко от 700 хил. броя към 2010 г. През 2020 г. групата е произвела 686 хил. автомобила във Франция.
През последните години Renault увеличи вътрешното производство на микробуси, но продължава да изгражда по-малко на брой леки коли.
В същото време през миналата година компанията изгражда общо 920 000 автомобила в Русия и Турция, 719 500 коли в страните от региона на Африка, Близкия изток и Индия, както и 676 700 автомобила в Европа без Франция.
Въпреки че Renault се възползва от печалбата през първата половина на годината, недостигът на полупроводници наруши производството през последните месеци и доведе до спиране на производството в някои съоръжения. Компанията изостава от своите конкуренти Volkswagen AG и Stellantis NV при възстановяването от пандемията поради зависимостта си от европейския пазар, който се възстановява по-бавно от Китай и САЩ.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?