Всеки един автомобил с течение на годините губи от цената си. Но ако преди собствениците на превозното средство го използваха дълго време, сега на вторичния пазар все по-често се срещат коли на три-четири или пет години. Някои от тях се продават за 60% от първоначалната им стойност, но други не успяват да постигнат дори 30%. От какво зависят тези загуби в цената, разкриват експерти на пазара на автомобили на старо.
Фактори при препродажбата
На първо място цената зависи от състоянието на автомобила и неговите технически характеристики. Също така много важни са марката и моделът на продаваната кола. Например, някои автомобили за пет години губят до 50% от стойността, докато при други намалението е по-малко - до 20%.
Както показват изследванията, за първите три години на експлоатация моделите губят между 15 и 40% от първоначаната си цена. Ако един автомобил с бензинов двигател струва 10 000 евро като нов и изминава до 20 000 км на година, то стойността му пада с около с около 830 евро на година. Така се получава, че една кола на 3 години вече струва около 7500 евро при пробег от 60 000 км. А на практика тя почти не се отличава като технически характеристики от напълно нов автомобил.
Фактори за падане на цената
За определяне на цената на пазара на автомобили на старо влияят няколко фактора. Основният е политиката на автомобилния производител. След 3-4 години ползване на даден модел излиза негова обновена версия, а понякога и следващо поколение. Това автоматично означава, че предишният модел поевтинява още като нов с 15-30%.
Важно е и качеството на продаваните автомобили. Не е тайна, че преди 10 и повече години то беше далеч по-високо, докато сега собствениците често се жалват от проблеми и дефекти още на новите си коли. Това се случва дори при само година ползване, което също оказва влияние. Има модели, като китайските например, които на 5 години са загубили до 70% от първоначалната си цена.
Случва се и друго - при някои марки, които са доказали надеждността си през годините, дори след пет години употреба цената на техните модели остава висока. Тя може да бъде дори 60-70% от първоначалната. За това помага популярността на бранда на пазара, както и наличието на добра търговска мрежа и лесният достъп до резервни части.
Продължението на материала четете на сайта на Automedia.bg.


Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул
НСИ: Годишната инфлация е 5,2%, за последните 5 години – 42%
Опашки от пенсионери в първия "Магазин за хората"
Украйна се бори да запази икономиката си жива
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
преди 5 години Ако автомобила не е някой *** горе-долу през първата година поевтинява с 15%, през втората още с 10-15%. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не знам от къде е преписвано това, но има още много за добавяне към него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар