Увеличаването на броя на електрическите превозни средства в глобален план предизвиква големи промени в автомобилната индустрия. Но това също ще доведе до допълнителни иновативни решения в начина на производство и начина, по който компаниите работят, споделя изпълнителният директор на Magna International Свами Котагири.
"Знаем, че мобилността се развива бързо, с експоненциални темпове, по-бързо от всякога", изтъква той по време на ежегодните семинари в Центъра за автомобилни изследвания. "Ясно е, че следващото поколение превозни средства ще бъде оформено от четири едновременни революции, които се случват в момента: електрификация, автономност, свързаност и нова мобилност", добавя той, цитиран от Automotive News Europe.
Според него пътят в тази посока ще накара автомобилните концерни да започнат да задават нови въпроси за това как се прави бизнес.
Котагири, дългогодишен ръководител на Magna, пое ролята на изпълнителен директор на 1 януари. Канадската компания е най-големият автомобилен доставчик в Северна Америка, с приходи за 2020 г. от 32,65 млрд. долара.
Миналия месец Magna обяви придобиването на Veoneer, компанията, занимаваща се с автономни технологии, в сделка на стойност 3,8 млрд. долара.
По думите на Котагири новите технологии ще поставят нови въпроси пред компаниите през следващите години.
„Напредъкът при батериите трансформира икономиката на електрическите превозни средства, като комбинира увеличен пробег, по-ниска цена и пo-ниски експлоатационни разходи, a това наистина предефинира възможното в бъдеще“, изтъква Котагири.
магна
Главният изпълнителен директор на Magna Свами Котагири. Снимка: Magna International
Magna не развива бизнес с батерии. Изпълнителният ѝ директор обаче посочва, че промяната в технологиите ще ѝ позволи да си представи ново бъдеще - такова, което изисква от компанията да играе по-голяма роля в автомобилната екосистема.
Според него компаниите очакват иновациите да се появят в областта на батериите, електрическите двигатели и зарядните станции.
„Ако въпросът е „Как бихме могли да намалим въздействието на транспорта върху климата?", може да се окажете, че тръгвате по различен път, задавайки куп различни въпроси, защото сега измервате как въглеродът се отделя по време на процеса на добив на минерали, които са от съществено значение за батериите“, изтъква Котагири, добавяйки: "Сега започвате да осъзнавате, че е необходима много повече енергия при електрическите автомобили, отколкото при традиционните. Може да започнете да разглеждате енергийния си микс, независимо дали получавате енергия от въглища, водна, възобновяеми източници, ядрена енергия и т.н. Вие разглеждате целия отпечатък, а не само емисиите от ауспуха“.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Мадона и Гай Ричи се събраха за първи път близо 20 години след трудния им развод
Любомир Николов за камерите в училище: За първи път се сблъсквам с нещо подобно
Ива Митева: Най-подходящ за служебен премиер е омбудсманът
Как любимата поп звезда на Путин се превърна в "най-мразената жена в Русия“