Влиятелните синдикати на Volkswagen (VW) обещаха да блокират плана на автомобилния производител за строеж на нов завод в Турция, докато насилието, предизвикано от офанзивата на Анкара в съседна Сирия, не бъде прекратено.
„Искам да кажа това много ясно: представители на синдикатите ще отказват (да дадат) одобрение, докато Турция се опитва да постигне политическите си цели с война и насилие“, заяви ръководителят на глобалния работнически съвет на компанията Бернд Остерлох, който е и член на Надзорния съвет, цитиран от Bloomberg.
Най-големият автомобилопроизводител в света замрази проекта си миналия месец, след като напрежението в Близкия изток ескалира след оттеглянето на американски сили от Сирия. Ходът на Вашингтон отвори път за това турски сили да започнат операция в северните части на страната, принуждавайки оттам да се изтласкат кюрдските милиции, които контролираха пограничната територия.
Заводът на стойност 1,3 млрд. евро, планиран в Турция, ще може да произвежда около 300 000 автомобила годишно и представлява възможност за компанията да разрасне бизнеса си в Турция и Близкия изток. Също така проектът е от ключово значение за Анкара, тъй като ще е сигнал, че страната продължава да привлича големи чуждестранни инвестиции след нестабилния си икономически период и последвалата го рецесия.
От VW обаче се тревожат за политическата ситуация в Турция и продължават да наблюдават развитието в региона, посочи главният финансов директор на компанията Франк Витер пред репортери в сряда. Към момента няма непосредствен натиск за алтернативни места за завода, като е възможно допълнителен капацитет да бъде добавен към вече съществуващите обекти на производителя в Словакия, както и на други места, допълни той.
За момента от VW отказват коментар по въпроса с позицията на синдикатите.
Investor.bg припомня, че България е подгласникът на Турция за новия завод. Несигурността около събитията в Турция и близкоизточния регион дадоха нова надежда, че страната ни остава в надпреварата за мащабната инвестиция.
В средата на миналия месец германското издание Frankfurter Allgemeine Zeitung съобщи, че за да си осигури договора за новия завод, страната ни е готова да удвои субсидиите, които предлага. „Намерихме начин да предложим на Volkswagen Group вместо 135 млн. евро 250 до 260 милиона евро", заяви бившият държавен глава Росен Пленелиев пред F.A.Z. В момента Плевнелиев е председател на Автомобилен клъстер България.
В публикуваното изказване на Остерлох във фирмен вестник се посочва, че според него насоките на Volkswagen за сътрудничество между ръководството и работниците, както и социалната ѝ ангажираност в заводите, е необходимо да има „среда на стабилност и надеждност“.
Синдикатите имат особено тежка дума при взимането на стратегически решения в компанията. Те представляват половината от местата в Надзорния съвет и имат обширни права за налагане на вето.
Очаква се следващата среща на Надзорния съвет да бъде на 15 ноември за годишната оценка на 5-годишния разходен план на производителя, който включва преразпределение на средствата за заводи.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
преди 6 години Не е достатъчна субсидия строителна площадка. Не може всички други да предлагат повече и ти да се надяваш само със строителна площадка. Не разглеждайте нещата толково простично. Тук не става дума САМО за самия принос на Фолксфаген, а за всички останали доставчици и цялата верига и полза от това един солиден автомобилен производител да е на родна земя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не, не ме убеди, но явно и не си ме разбрал. Има в какво родно да се инвестира. Няма нужда от финансова субсидия за VW, това ми беше идеята. Достатъчна субсидия би била строителната площадка и това, че ще плащат БГ заплати и БГ данъци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Може би не е финансирал защото завод за "нещо си" или "с потенциал" или "да шашнем света" е точно толкова добра инвестиция колкото аз да ти кажа, "дай ми пари си на мен аз знам какво да ги правя"... Е ще ми дадеш ли пари, убедих ли те ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Кой собственик, който е с всичкия си ще инвестира пари, собственост, патенти и знания в една от най-корумпираните страни на континента !?К'ва България, к'ви пет лева ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Следя внимателно информацията и сигналите около този завод на Фолксфаген и по всичко ми изглежда, че България не е на второ място, а на никакво място. Просто сме извън класацията. Съвсем символично са ни вкарали, без да имат каквито и да е РЕАЛНИ желания да правят този завод тук. Доказателство за това са:1. ".Към момента няма непосредствен натиск за алтернативни места за завода.."Извод: щом няма натиск за правене на завода, тогава могат да го отлагат много.2. "..като е възможно допълнителен капацитет да бъде добавен към вече съществуващите обекти на производителя в Словакия"Защо ще правят класации (първо, второ, трето място..) ако имат възможност да разширяват съществуващи фабрики? Това разбира се са го знаели още преди проучване и класации.Защо ще правят реални стъпки в Турция с регистриране на фирма и задействане на операциите, ако наистина не искат или не бързат?Защо ще се бавят с решението, защо ще си рушат репутацията с Турция ако не бързат, защо ще си създават допълнителни проблеми с ЕС, синдикати и акционери, които открито казаха, че са против Турция.Отговора е, че бързат, но само ако е супер мега изгодно, което единствено е равно на Турция. Ако само е изгодно / много изгодно, което е равно на България или съществуващи фабрики в Словакия. Естествено, че ще изберат съществуващи фабрики, това е много по-лесната опция. Така, че тук няма второ място или трето място Сърбия, или четвърто Румъния. Да си го кажем направо - супер мега ултра алчни! ОК, нека са алчни, но алчни + лицемери и лъжци вече е съвсем друга бира. Това е гадно и долно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Взе малко да ми писва с тоя казус вече и с тея надежди дето таят някои да е тук. Според мен изобщо нашата страна не стои като опция - щом се заговори и за Словакия, които очевадно имат богат опит с такива заводи. Ауу удвоили сме им субсидията, бедните VW те! Без тея пари не знам как ще просъществуват изобщо....Как пък някой не реши да финансира с 260млн.евро български завод за нещо си или някой стартъп с потенциал, или някое изследване в сферата на медицината, с което да шашнем света, или въобще нещо българско и родно. Дет се вика, да ги завъртим тея пари в семейството, а не да храним и без това трътлестите западни гуши. отговор Сигнализирай за неуместен коментар