Тайланд обмисля набор от стимули, включително по-ниски данъци и парични субсидии, за да развие пазара за електрически превозни средства, като се надява, че подкрепата може да подтикне автомобилните производители да инвестират повече и да превърнат страната в производствен хъб за електромобили в Югоизточна Азия, съобщава Bloomberg.
Кабинетът на министър-председателя Прают Чан-оча планира да въведе субсидии между 70 хил. бата (2145 долара) и 150 хил. бата (4617 долара) в зависимост от типа и модела на превозното средство, както и по-ниски акцизи и вносни мита за напълно и частично изградени в страната електрически коли, показа проектопредложение от Националната комисия по въпросите за електрическата мобилност, ръководена от вицепремиера Супатанапонг Пунмичаоу.
Стимулите по вноса ще бъдат запазени до 2025 г., когато се очаква местното производство на електромобили да набере скорост. Данъчните облекчения за производителите на електрически автомобили ще бъдат осигурени, при условие че компаниите увеличат местното производство поне до нивата на внос от предходните години през 2025 г.
тайланд
Тайланд се стреми да запази статута си на център за производство на автомобили в Югоизточна Азия, докато концерните в световен мащаб се насочват към електрически превозни средства. Страната очаква да привлече инвестиции до 400 млрд. бата в производството на електромобили през следващите години.
Японският концерн Toyota Motor Corp., тайванската Foxconn Technology Group, китайската Great Wall Motor Co. и тайландската PTT Pcl. са сред компаниите, които планират да изградят фабрики в страната.
Субсидията за вносни електромобили ще се изплаща на местните фирми, които от своя страна ще прехвърлят ползите на купувачите. Ако по-късно се установи, че компаниите нарушават правилата, те ще загубят всички стимули, банковите си гаранции и ще трябва да върнат субсидията с начислена лихва, се казва в предложението.
„Пакетът трябва да бъде полезен за създаване на местно търсене на електромобили и също така да насърчава производителите да започнат да произвеждат електромобили или ще загубят възможността да се възползват от този пазар“, изтъква Супант Монколсутри, член на Федерацията на тайландските индустрии.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай