Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla може да се окаже кралят на премиум сегмента в САЩ за 2021 г.

За първите 11 месеца компанията е продала 303 246 автомобила срещу 336 644 превозни средства с марка BMW за цялата 2021 г.

Tesla може да се окаже кралят на премиум сегмента в САЩ за 2021 г.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск. Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Възходът на Tesla Inc. по отношение на луксозните марки ще бъде допълнително стимулиран от въвеждането в експлоатация на новия завод на американския концерн в Тексас. С него Tesla очаква да грабне короната при продажбите на премиум автомобили в САЩ от BMW, но според последните данни, това вероятно вече е станало, пише Automotive News Europe.

И докато основните три традиционни луксозни марки вече представиха данните за своите продажби в САЩ за 2021 г., Tesla няма навика да разделя числата за американския пазар от глобалните продажби при тяхното обявяване. Без тази статистика, която се очаква да се появи след няколко седмици, не може да стане ясно как се позиционира концернът на Илон Мъск в надпреварата в премуим сегмента.

Консултантската фирма Experian представи актуални данни за регистрациите в САЩ, които съответстват за ноември. Според тях продажбите на Tesla за въпросния месец достигат 42 314 превозни средства, като общо от началото на годината доставките възлизат на 303 246 автомобила. За цялата 2021 г. регистрациите на BMW в САЩ достигат 336 644 превозни средства срещу 304 475 за Lexus и 276 102 за Mercedes.

Анализът на регистрациите не е съвсем точен, тъй като едно превозно средство може да бъде продадено през един месец и регистрирано през следващия. През септември например BMW отчете 179 982 продажби, но Experian отчита 190 917 регистрации на марката.

“Дори и Tesla да не заеме първо място, остава забележително, че те напреднаха за кратък период от време, като се има предвид, че колапсът им изглеждаше напълно реален преди няколко години”, коментира Джесика Колдуел от Edmunds.

Поддръжниците на Tesla в социалните платформи прогнозираха евентуална победа на американския концерн над BMW при публикуването на окончателните данни.

Потребителят на Twitter @TroyTeslike очаква доставките на Tesla в САЩ да достигнат за цялата година 360 199 броя. Тук са включени продажбите на Model Y (184 628 броя), на Model 3 (151 884 броя), Model S (21 846 броя) и на Model X (1841 броя).

BMW успя а измести Mercedes от първото място в САЩ през последните години. В същото време Lexus за последно триумфира на върха през 2010 г.

Растящият производствен капаците на Tesla предполага, че автомобилният концерн успява да се справи с глобалния недостиг на полупроводници по-добре от своите конкуренти, според анализатори.

Новият завод на компанията в Тексас ще стартира производство през следващите седмици, като той ще бъде последван и от фабриката на Tesla край Берлин, Германия. С това компанията почти сигурно ще оглави продажбите в луксозния сегмент в САЩ.

Привличане на клиенти

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви, че компанията ще започне да произвежда в Тексас с компактния кросоувър Model Y, нейният най-продаван автомобил в САЩ.

Наличните на пазара бройки Model Y към момента излизат от нейната гигафабрика във Фримонт.

„Tesla не само привлича потребителите на луксозни коли. Тя също така предлага нещо малко по-различно, за да привлече заможните клиенти, които може би приоритизират закупуването на Mercedes-Benz или BMW, дори и да имат възможност да закупят техните автомобили“, изтъква Колдуел.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Polestar понижи целта си за доставките през 2022 г. заради блокадите в Китай