Изборът на Оливер Блуме за следващ главен изпълнителен директор на Volkswagen Group предвещава промяна в стила на управление, който се очаква да замени хаотичното и непредсказуемо отношение на предшественика му с по-екипна култура, пише Automotive News.
Дългогодишен изпълнителен директор на бранда Volkswagen, който се присъедини към производителя през 1994 г., 54-годишният Блуме подчерта важността на екипната работа и включването на служителите във взимането на решения в почти всяко интервю, което дава – в рязък контраст с конфронтационното отношение на Херберт Дийс, сегашния главен изпълнителен директор на групата.
Блуме ще се превърне в четвъртия главен изпълнителен директор от 2015 г. насам – число, което предизвиква опасения сред някои инвеститори.
„Моментът е неудачен и представлява пореден пример за неправилното функциониране на VW”, пише анализаторът на Jefferies Филип Ушоа в доклад. „Били сме тук и преди, с ново управление или криза, носещи надежди за промяна“.
Блуме, който е главен изпълнителен директор на Porsche от 2015 г., ще замени Дийс на 1 септември и ще остане на поста си в Porsche, обяви VW в петък.
„Оливер Блуме е отборен играч, който не поставя себе си в светлината на прожекторите“, казва източник, близък до Блуме. Но ако няма консенсус, той не се страхува да има последната дума, допълва източникът.
Позицията на Блуме наскоро бе допълнително повишена след новината, че се планира листване на акциите на Porsche по-късно тази година в потенциално мега първично публично предлагане.
Успешно управлявайки производителя на спортни автомобили от години, той спечели доверието на фамилиите Порше и Пиех, които контролират най-големия акционер във VW Group – Porsche Automobile Holding. Фамилиите държат повече от половината от правата на глас във VW Group, което на практика им дава пълен контрол.
Брандът Porsche е най-печелившият производител на автомобили в Германия и дойната крава на групата. Той има марж на печалбата от 16%, който цели да увеличи до 20% през следващите години.
Блуме сега ще поеме от Дийс управлението на групата VW, за да установи „лидерска култура, която прави екипната работа приоритет“, каза VW.
Това е нещо, с което Дийс изпитваше трудности.
Не е дали воденият от консенсус подход на Блуме ще успее с мощния работнически съюз на Volkswagen, който е постоянен източник на проблеми за Дийс в опитите му да прокара реформи.
Остава да видим и дали Блуме ще бъде същият защитник на електрификацията като Дийс, който защитаваше фокусиране върху електрическите превозни средства.
Макар че Блуме ръководи производството на първия изцяло електрически автомобил на Porsche – Taycan, той показва и интерес към други нисковъглеродни технологии, инвестирайки в захранено от вятъра съоръжение за производство на устойчиви горива в Патагония.
Друг източник, близък до Блуме, чийто предишен опит включва управленски позиции в подразделенията на VW Group Seat и Audi, го описва като „не революционер, който да иска да промени изцяло нещата“.
Източник, запознат с плановете, казва, че не е задължително назначението на Блуме като главен изпълнителен директор на групата да е сигнал, че планираното листване на акциите на Porsche ще бъде отложено или изтеглено, макар че започва да се прокрадва инвеститорски скептицизъм по отношение на IPO-то.
Също така фактът, че сега ще управлява и групата VW, и бранда Porsche, които ще бъдат две отделни публични компании, ако планът за IPO-то се материализира, не се приема много добре от всички инвеститори.
„Не мислим, че това е добра идея, тъй като и двете организации се нуждаят от ясно и присъстващо ръководство през следващите месеци“, пише анализаторът на Bernstein Даниел Реска.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната