Следващата седмица германската автомобилна група Volkswagen ще редуцира производството в основния си завод във Волфсбург, Германия, тъй като глобалният недостиг на полупроводници и електронни компоненти продължава да помрачава представителите на индустрията, съобщава Automotive News Europe.
Производствената линия, на която се сглобява емблематичният за компанията модел Golf, ще работи само с една смяна от понеделник до четвъртък, а ситуацията за петък все още не е изяснена, споделя говорител на концерна.
Други линии, на които се изграждат моделите Touran, Tiguan и Seat Tarraco, ще преустановят временно работа или ще работят при максимално ограничено производство.
Volkswagen беше принуден да спре или ограничи операциите си във Волфсбург няколко пъти тази година поради проблемите с доставките на чипове, които намират широко приложение при съвременните автомобили.
Ръководствата на Volkswagen, Daimler и BMW предупредиха по време на автомобилното изложение в Мюнхен по-рано този месец, че недостигът на полупроводници може да продължи до 2023 г., преди да бъде преодолян.
Консултантската компания IHS Markit намали прогнозата си за автомобилното производство за тази година с 6,2% поради проблемите при предлагането.
Volkswagen също така обяви, че изгражда нов завод за батерии за електрически превозни средства в китайския град Хъфей. Заводът ще бъде въведен в експлоатация през 2023 г.
Концернът заяви, че ще инвестира повече от 140 млн. евро в завода до 2025 г.
Първоначалният производствен капацитет на завода ще бъде от 150 000 до 180 000 батерии годишно, предназначени за местно производство на електромобили.
Volkswagen строи и фабрика за електрически коли в Хъфей съвместно с JAC Motors. Германската компания притежава и дял в производителя на батерии Gotion, също базиран в града.
От началото на годината германската група пусна на китайския пазар пет електрически модела от серията ID. Концернът е продал около 7000 електрически превозни средства в Китай през август, като има за цел да достави общо 80-100 000 електромобила за цялата година.
В момента Volkswagen изгражда три съоръжения за производство на батерии в Азия, Европа и САЩ, за да може да отговори на нарастващото търсене в бъдеще.
Водещият завод за батерии на автомобилния производител в Брунсвик, Германия, е готов да произвежда до 500 000 батерии годишно.
Volkswagen планира да изгради заводи и в Млада Болеслав, Чехия, и Чатануга, САЩ, като идеята на концерна е да произвежда над 1 млн. батерии годишно след няколко години.


Ученици от Варна надникнаха в света на криминалистиката
ЕС спира постепенно вноса на руски газ
Асен Василев: Ще има индексация на заплатите
Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Phillips 66: Рафинирането се рационализира
Защо инвеститорите са притеснени за пазара на облигации в Япония
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Откриха хиляди отпечатъци от динозаври на алпийски скали в Италия
Асен Василев: Еднократна индексация на заплатите ще има към 31 декември
Петкова: Правителството в оставка предлага удължителен закон за бюджета
След ред скандали: "Мис Вселена" мести централата си от Мексико в Ню Йорк
Радостин Василев за боя в НС: Търпях, но се наложи да го отстраня