Заводите на германската автомобилна компания Volkswagen AG са готови да рестартират своите операции след обичайната лятна почивка, докато индустрията остава заклещена в хватката на глобалния недостиг на чипове, който наскоро засегна и традиционно добре запасяващия се японски концерн Toyota Motor Corp., съобщава Bloomberg.
Заводът на Volkswagen във Волфсбург, най-голямото подобно съоръжение в света, в който работят около 60 000 души, ще започне отново дейност само с една смяна през следващата седмица, съобщи най-големият автомобилен производител в Европа.
Audi, една от водещите марки в портфолиото на групата, ще удължи лятната почивка на своите работници с една седмица в своите две фабрики в Германия, тъй като предлагането на полупроводници остава „нестабилно“.
Последните предупреждения на автопроизводителите относно предстоящите няколко месеца се оказват в синхрон с глобалната ситуация с разпространението на коронавируса. Редица страни в Югоизточна Азия наложиха нови ограничения заради местните огнища на делта варианта на заразата, който е значително по-заразен от предишните щамове.
През миналия месец Volkswagen предупреди за „силно ограничено“ производство през третото тримесечие, докато BMW AG също прогнозира продължаващата несигурност при доставките на компоненти.
В четвъртък Toyota заяви, че ще преустанови производството в 14 завода в Япония за различен период от време през следващия месец, обяснявайки решението си с проблемите при доставките на чипове. Въздействието от тези мерки ще се усети най-съществено през септември, като Toyota намали своя производствен месечен план с 40 на сто.
Въпреки че много от автомобилните концерни бяха принудени да понижат своите перспективи за продажбите, по-високите цени на автомобилите и фокусът върху превозните средства с по-висок марж компенсират щетите от недостига на чипове.
Според проучване на Susquehanna Financial Group, времето, необходимо на компаниите да получат поръчаните чипове, се е удължило до повече от 20 седмици, което показва, че недостигът се задълбочава.
В четвъртък трима сенатори от САЩ се обърнаха с молба към правителството на Тайван да подкрепи американската автомобилна индустрия по отношение на доставките на полупроводници, тъй като ситуацията с нарушеното производство се влошава.
Сенаторите Гари Питърс и Деби Стабеноу от Мичиган и Шерод Браун от Охайо изпратиха писмо до специалния пратеник на Тайван в САЩ Сяо Би-ким, изразявайки загриженост, че недостигът на полупроводници все още вреди на автомобилната индустрия, въпреки че търсенето на автомобили се увеличава.
Сенаторите са научили, че недостигът може да продължи до 2022 г. и молят тайванското правителство да предприеме допълнителни мерки за увеличаване на производството. Те също така посочват, че подкрепят усилията на президента Джо Байдън да изпрати ваксини за Тайван.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации