Шведският производител на автомобили Volvo Car AB предупреди, че строгите коронавирусни мерки в Китай може да окажат негативно влияние върху доставките на електрически и плъгин хибриди на компанията през третото тримесечие, съобщава Bloomberg.
Концернът се позовава на недостига на компоненти като причина за спада на продажбите през юни в размер на 27% спрямо същия месец на миналата година. Volvo обаче започва „да вижда значително подобрение при производството, като броят на колите, произведени през юни“, достига най-високото си ниво от началото на годината, според съобщение на компанията.
Мрачната оценка на Volvo отразява продължаващите проблеми в глобалните вериги на доставка, които тресат автомобилната индустрия.
Миналата седмица Tesla Inc. посочи производствените прекъсвания в своята фабрика в Шанхай като причина за разочароващите доставки, докато General Motors Co. предупреди за спад на печалбата за второто тримесечие, тъй като все още не достигат компоненти за около 95 000 почти готви превозни средства.
И докато проблемите при доставките все още тресат индустрията, Volvo продължава да напредва със своя ангажимент за електрифициране на продуктовото си портфолио. По-рано тази година компанията, заедно с Northvolt AB, избраха Гьотеборг, Швеция, за своя планиран завод за батерии за електрически автомобили.
Двете компании се договориха да изградят фабрика, в която ще работят 3000 души и която ще бъде ситуирана в близост до съоръженията на Volvo и Northvolt за разработки и научноизследователска дейност.
Строителството на обекта ще започне следващата година, а производството ще започне през 2025 г. Продукцията ще бъде насочена към моделите на Volvo и Polestar.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба