Автомобилните производители се надпреварват кой ще предложи най-иновативния и най-добър хардуер: двигателя с най-много конски сили, най-удобните седалки, най-качествената аудио система.
Докато концерните се опитват да превърнат своите превозни средства в подвижни устройства, подобни на смартфони, надпреварата ще се върти около чиповете, които надграждат информационно-развлекателните и зрителните системи, както и около общите контроли на автомобила.
„Това наистина е голямата промяна, която се случва в индустрията“, изтъква Джим Роуън, бивш мениджър в BlackBerry и Dyson, който беше назначен за главен изпълнителен директор във Volvo Car миналата седмица, съобщава Bloomberg.
Това, разбира се, далеч не е първото сравнение със смартфон, използвано за описване на еволюцията на автомобилната индустрия. Дъг Фийлд, бивш ръководител на автомобилния проект в Apple, направи сравнението, когато се присъедини към Ford миналата есен. Херберт Дийс, шефът на Volkswagen, предупреди, че компанията му трябва да внимава, за да не последва съдбата на Nokia.
56-годишният Роуън е видял както върхови постижения, така и сгромолясването на BlackBerry. В годините, когато работи там, компанията увеличи повече от пет пъти приходите до над 20 млрд. долара. През 2012 г. обаче разработчикът беше засенчен от iPhone на Apple и Android на Google.
„Привидно продуктът е останал същият“, посочва Роуън. „Можете да се обадите по телефона и да споделите някои данни. Но трансформацията между телефон с функции и смартфон за много кратък период от време промени начина на употреба на същото това устройство“, добавя той.
Телефонът вече не е просто телефон. И същото се случва с колата.
„Превозното средство си е превозно средство, но това, което ще направим по отношение на пътуването, е да осигурим достъп до толкова много технологии в това превозно средство, че то значително да разшири използването на тази мобилност от следващо поколение“, изтъква Роуън. „Всички неща, които можете да правите със смартфона си, ще бъдат почти по своята същност естествени и за превозното средство“, добавя той.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация
преди 3 години "който ще ускори превръщането на колата в iPhone " ... :) голямо подобрение отговор Сигнализирай за неуместен коментар