Знаете, че според Закона за движение по пътищата до 1 - ви март трябва да карате със зимни гуми , а след това да ги смените с летни. Питате се обаче от толкова голямо значение ли да карате с гуми според сезона и не можете ли поне това лятото да пропуснете смяната.
Зимни срещу летни гуми или каква е разликата
Има си причина гумите, предназначени за шофиране през зимата да се наричат “зимни”, а техните братовчеди, предназначени за лятото - “летни”. Има си и причина, поради която е препоръчително да карате с гуми, предназначени за съответния сезон.
Нека видим разликите
Каучуковото съединение, от което се произвеждат зимните гуми е с по-мека и гъвкава структура, за да могат гумите да осигурят сцепление и добро задържане на пътя при ниски минусови температури. По същата причина и протекторите им са по-дълбоки и са с ламели, така че когато карате през зимата да се чувствате сигурни при управлението и спирането на автомобила, без значение върху каква настилка шофирате. Проблемът е там, че когато времето се затопли и температурите надвишат 7 градуса по С, зимните гуми губят предимствата си. Сцеплението и задържането им на пътя намалява и те бързо се износват.
С други думи, ако продължите на карате през лятото със зимни гуми, рискувате не само да ги износите, шофирайки по горещия асфалт, но и да увеличите разхода си на гориво и да застрашите безопасността си.
Летните гуми, от своя страна, са предназначени да осигуряват по-добра отзивчивост, управление, скорост, сцепление и спиране при шофиране при летни метеорологични условия. Сместа, от която се произвеждат е по-твърда от тази на зимните гуми, което им позволява да издържат на високите температури на асфалта през горещите месеци. Освен това, в сравнение с другите видове гуми имат по-малко набраздени повърхности и са проектирани да захващат по-голяма площ от пътя. Протекторите им са конструирани така, че да осигуряват както добро сцепление на сухи настилки, така и да устояват на хидропланинга. Не е за подценяване и фактът, че при по-високи температури летните гуми предлагат особено по отношение на спиране и управление намалено съпротивление при търкаляне, намалено износване и най-хубавото - намален разход на гориво.
Само за ваша информация - разликата между ефективността на летните и зимните гуми по отношение спирането и управлението през топлите месеци може да варира от 30 до 80% в зависимост от условията на пътя и температурата. Например, във влажна среда при средна температура на въздуха от 30 градуса по Целзий превозно средство, оборудвано с качествени летни гуми, може има с 30% по-кратък спирачен път в сравнение с МПС, което е “обуто” със зимни гуми.
И така, защо трябва да карате с летни гуми през топлите месеци?
Мислим, че стана достатъчно ясно, но нека все пак обобщим.
Летните гуми са създадени да предлагат оптимизирана управляемост и по-добра скорост в условия, характерни за летния сезон. Отличават се с ниско съпротивление на търкаляне, което по същество означава, че помагат на автомобила да се движи по-леко и по-безшумно. Освен това се представят изключително добре не само при горещо и сухо време, но подобряват управлението и контрола при шофиране по мокри настилки.
А дали да не изберете да карате с всесезонни, вместо с летни гуми?
Няма да скрием, че една част от шофьорите се насочват към всесезонните гуми, тъй като могат да ги използват целогодишно, спестявайки си разходите по смяната на сезонните гуми. Ако трябва да бъдем напълно откровени обаче трябва да кажем, че макар всесезонните гуми да притежават някой от характеристиките на летните, те са по-скоро компромисен вариант. Казано иначе, този вид гуми са от полза основно за хора, които не шофират често или живеят в райони, в които лятото е прохладно, а зимата мека.
Знаете, че според Закона за движение по пътищата до 1 - ви март трябва да карате със зимни гуми , а след това да ги смените с летни. Питате се обаче от толкова голямо значение ли да карате с гуми според сезона и не можете ли поне това лятото да пропуснете смяната.
Зимни срещу летни гуми или каква е разликата
Има си причина гумите, предназначени за шофиране през зимата да се наричат “зимни”, а техните братовчеди, предназначени за лятото - “летни”. Има си и причина, поради която е препоръчително да карате с гуми, предназначени за съответния сезон.
Нека видим разликите
Каучуковото съединение, от което се произвеждат зимните гуми е с по-мека и гъвкава структура, за да могат гумите да осигурят сцепление и добро задържане на пътя при ниски минусови температури. По същата причина и протекторите им са по-дълбоки и са с ламели, така че когато карате през зимата да се чувствате сигурни при управлението и спирането на автомобила, без значение върху каква настилка шофирате. Проблемът е там, че когато времето се затопли и температурите надвишат 7 градуса по С, зимните гуми губят предимствата си. Сцеплението и задържането им на пътя намалява и те бързо се износват.
С други думи, ако продължите на карате през лятото със зимни гуми, рискувате не само да ги износите, шофирайки по горещия асфалт, но и да увеличите разхода си на гориво и да застрашите безопасността си.
Летните гуми от своя страна за предназначени да осигуряват по-добра отзивчивост, управление, скорост, сцепление и спиране при шофиране при летни метеорологични условия. Сместа, от която се произвеждат е по-твърда от тази на зимните гуми, което им позволява да издържат на високите температури на асфалта през горещите месеци. Освен това, в сравнение с другите видове гуми имат по-малко набраздени повърхности и са проектирани да захващат по-голяма площ от пътя. Протекторите им са конструирани така, че да осигуряват както добро сцепление на сухи настилки, така и да устояват на хидропланинга. Не е за подценяване и факта, че при по-високи температури летните гуми предлагат особено по отношение на спиране и управление намалено съпротивление при търкаляне, намалено износване и най-хубавото - намален разход на гориво.
Само за ваша информация, разликата между ефективността на летните и зимните гуми по отношение спирането и управлението през топлите месеци може да варира от 30 до 80% в зависимост от условията на пътя и температурата. Например, във влажна среда при средна температура на въздуха от 30 градуса по Целзий, превозно средство, оборудвано с качествени летни гуми може има с 30% по-кратък спирачен път в сравнение с МПС, което е “обуто” със зимни гуми.
И така, защо трябва да карате с летни гуми през топлите месеци?
Мислим, че стана достатъчно ясно, но нека все пак обобщим.
Летните гуми са създадени да предлагат оптимизирана управляемост и по-добра скорост в условия, характерни за летния сезон. Отличават се с ниско съпротивление на търкаляне, което по същество означава, че помагат на автомобила да се движи по-леко и по-безшумно. Освен това се представят изключително добре не само при горещо и сухо време, но подобряват управлението и контрола при шофиране по мокри настилки.
А дали да не изберете да карате с всесезонни, вместо с летни гуми?
Няма да скрием, че една част от шофьорите се насочват към всесезонните гуми, тъй като могат да ги използват целогодишно, спестявайки си разходите по смяната на сезонните гуми. Ако трябва да бъдем напълно откровени обаче, трябва да кажем, че макар всесезонните гуми да притежават някои от характеристиките на летните, те са по-скоро компромисен вариант. Казано иначе, този вид гуми са от полза основно за хора, които не шофират често или живеят в райони, в които лятото е прохладно, а зимата - мека.


Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЦСКА 1948 официално обяви звездата на Спартак
Варненецът Иван Иванов бе обявен за световен шампион в тениса
БАБХ установи завишено количество неорганичен арсен в детски каши
ГДБОП предупреждава за нова измама с автомобили
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Отстъплението на САЩ и Европа от електромобилите дава предимство на Китай
Великобритания се връща в „Еразъм“, Стармър търси по-близки отношения с ЕС
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Сузи Уайлс за Vanity Fair: Сравни Тръмп с баща си алкохолик, Ванс е теоретик на конспирациите
Кайли Дженър и Тимъти Шаламе се показаха заедно в Instagram?
Муцунски: Скопие усеща липса на добра воля от страна на София
Великобритания ще се присъедини отново към програмата "Еразъм"
Мисията на Путин да дерайлира Украйна - влак по влак