Volkswagen временно спря производството в три от заводите си заради блокиранията вследствие на вълната от коронавирус в североизточния китайски метрополис Чанчун. Заводите, които се управляват съвместно с китайския партньор FAW, ще останат затворени по нареждане на властите засега за три дни до сряда включително, обясни говорителка на VW в Пекин, цитирана от DPA.
Според изявлението са засегнати един завод на VW, един завод на Audi и един завод за компоненти. Според говорителката затварянето не означава автоматично, че ще се произвеждат по-малко превозни средства. Спирането на производството можело да бъде компенсирано по-късно, например с допълнителни смени, ако няма дългосрочно спиране на производството.
В петък властите в Чанчун разпоредиха блокирането на деветмилионния град, след като през последните няколко дни случаите на Covid-19 нараснаха значително. За цялото население бяха поръчани и масови тестове.
В понеделник в Китай бяха открити 1337 локални случаи и 788 асимптоматични случая, които се изброяват поотделно. Ден по-рано бе регистриран рекордният брой от над 3100 случая. Напоследък случаите растат, след като преди три седмици имаше само по няколко десетки на ден. Китай следва строга стратегия за нулево разпространение на Covid, като реагира на местните огнища с комендантски час, масови тестове, ограничения на транспорта и движението на хора и карантина. Страната също така е до голяма степен изолирана.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация