Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Продажбите с обратно наемане на търговски площи бележат силен ръст в Европа

През първото полугодие на 2018 г. продажбите са нараснали над шест пъти спрямо същия период на миналата година

Продажбите с обратно наемане на търговски площи бележат силен ръст в Европа

Снимка: Pixabay.com

Продажбите с обратно наемане на площи се превръща във все по-привлекателна възможност за инвеститорите да осигурят имоти на пазара в Европа, където активите за продажба са рядкост, посочва консултантската компания Savills в свой доклад, цитиран от онлайн изданието property-magazine.eu.

Търговски площи на стойност около 1,1 млрд. евро са били продадени и наети отново в Европа през последните 12 месеца. През първото полугодие на 2018 г. продадените и обратно наети имоти са възлизали на 850 млн. евро, или 4% от общите инвестиции на стойност 18,5 млрд. евро в търговски площи на Стария континент, показва анализът на консултантската компания въз основа на данни от Real Capital Analytics.

Това е шест пъти над нивото на продадените и обратно наети търговски площи през първото полугодие на миналата година и с 28% над нивата за първото полугодие в последните пет години. Дейността по продажбата и обратното наемане на търговски площи е стимулирана основно от Испания, Италия и Холандия – зрели пазари, на които собствеността на търговски площи все още предлага възможности за инвеститорите.

Припомняме, че в началото на месеца румънски медии писаха, че германската компания за бързооборотни стоки Metro Cash & Carry смята да продаде имотния си бизнес в България, след което да наеме площите, за да продължи да оперира местните си магазини.

„В момент, когато пазарът на търговски площи в Европа се променя, трансакциите за продажба и обратно наемане на активи може да е добра възможност за търговците на дребно, стремящи се да наберат капитал, който да вложат обратно в основния си бизнес. От гледна точка на инвеститорите, докато търговците на дребно предлагат устойчива във времето стратегия, включваща добра локация, срок на договорите и дигитална стратегия, това е достъпна алтернатива за осигуряване на имоти на пазара и за инвестиране на големи капитали, гарантиращи дълготрайни доходи“, казва Оливър Фрейзър-Луен, ръководител на отдел „Инвестиции в търговски площи в Европа, Близкия изток и Африка“ в Savills.

Още по темата

“В настоящата среда търговците на дребно постоянно оценяват имотното си портфолио, предприемайки продажби, за да намалят експозицията си към физически магазини, особено когато имат няколко магазина в един и същи град“, допълва той. Според Savills тази тенденция ще продължи, при условие че и двете страни смятат, че ще постигнат добра сделка.

Причините за разликата между процъфтяващите и изчезващите търговци на дребно се крие в бързината на възприемането на онлайн продажбите, инвестициите в технологии, реорганизирането на снабдителните вериги и промяната на сферите им на продажби, за да отговорят по-бързо на поръчките на клиентите, отбелязва консултантската компания.

Докато в миналото търговците на дребно разширяваха присъствието си с откриването на нови магазини в нови области, структурният спад на продажбите във физически магазини изисква промяна на стратегията с насочване на вниманието към локации със силна посещаемост или потенциал за ръст на посещаемостта. Освен това разнообразните маршрути за продажба и доставка „до и от“ принуждават търговците на дребно да променят и реорганизират цялата си снабдителна верига.

„В резултат на променящата се динамика и търсене на логистични площи очакваме доходността в този сектор да продължава да се свива до края на годината, докато доходността от търговски площи ще започне да се стабилизира. Границата между двата сектора бавно ще изчезне, тъй като част от логистичната дейност ще бъде погълната от търговската индустрия“, смята Лидия Бриси, директор на отдел „Европейски изследвания“ в Savills.

Данни на Statista сочат, че онлайн продажбите в Европа са се повишили значително през последните десет години, като ръстът варира от 3,5-5% в Централна и Източна Европа и Южна Европа до 7,5-10% в Западна Европа, 15,1% в Германия и 17,8% във Великобритания. 

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Спадът на имотния пазар в Дубай застигна и финансовия квартал в града