Германският автомобилен концерн Audi направи световна премиера на своя нов електрически SUV – Audi e-tron в САЩ, като подчерта важната роля на Amazon в разработката на зарядните станции, предназначени за зареждане на новия електромобил, предава Ройтерс.
Представянето на електрическия SUV се състоя в „задния двор“ на пионера при електромобилите Tesla – Сан Франциско, като отвори нова глава в историята на германската компания.
Audi предвижда да пусне общо 12 нови модела автомобила, задвижвани с електричество, до 2025 г.
Превозното средство ще се предлага в САЩ от следващата година при начална цена от 75 795 долара без да се включва данъчната отстъпка от 7500 долара.
Батерията на електромобила, която ще се произвежда в Белгия, има капацитет от 95 киловатчаса и е интегрирана под подовото пространство.
Audi, наред с други европейски компании като Daimler, BMW, Volkswagen и Volvo, се стреми към мащабно разширяване на пазара за луксозни електромобили с идеята да се преборят за по-голям дял от него, измествайки доминанта Tesla.
“Искам Audi да се превърне в най-големия производител на електромобили в Америка в дългосрочен план“, заяви президентът на американското звено на компанията Скот Кео пред Ройтерс.
Audi и Volkswagen използват пускането на новия SUV в САЩ през 2019 г., за да решат междувременно един от основните проблеми пред разширяването на продажбите на електромобили – липсата на удобни методи за зареждане на батериите.
Audi ще си партнира с американския технологичен гигант Amazon, който ще трябва да продаде и монтира на купувачите домашни системи за зареждане, съобщиха представители на германския концерн в понеделник.
Amazon ще доставя хардуера и ще наема електротехници, които да инсталират необходимото оборудване за зареждане на батериите в домашни условия.
Партньорството на Amazon с Audi е първият случай, в който американската компания за онлайн търговия сключва подобна сделка с производител на автомобили. Това дава ясни сигнали, че Amazon цели да разшири обхвата на своята дейност, като навлезе още по-сериозно в домовете на потребителите.
„Виждаме, че зарядните инсталации могат да се превърнат в изключително успешен и важен бизнес“, смята Пат Бигател, директор на звеното Amazon Home Services.
Ръководството на Audi заяви, че домашните зарядни станции ще струват около 1000 долара в зависимост от електрическата инсталация на съответното жилище.
В тази връзка Tesla предлага стенен конектор за домашно зареждане на цена от 500 долара.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
преди 7 години Нещо много интересни данни вадиш за теслата. Първо се появява 75квч, после стават 100... Обяснявам просто - доброто на ел колите е че изначално технологията е достатъчно развита. Няма как да си "напред" защото основните компоненти вече ги има и няма на къде да се развиват КПД-то е почти 100% на мотора. Същото е и с батерията! Тя или е 70кв/ч или 100кв/ч няма как тая със 70 да е "по-добра". Пробега зависи основно от сцепление, въздушно съпротивление, маса, терен и всичко друго но не и моторите и батерията!!! А всички знаем колко отговаря на реални условия написаните данни. Да обобщя - ако сложим "развитите" двигатели и батерия на Тесла на е-трона той ще измине далеч по-малко километри!!! В случая добре е да се види и цената която предлага Ауди и Тесла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години От преставените данни за eTron, модела за съжаление на Ауди се конкурира с Model X 75D. Въпреки батерията от 95kW, колата изминава 400км, колкото и 75D, но с 20kW по-малко! Теглото на батерията е 700kg за 95кВч, а на Тесла е 590кг но за 100кВч. Е-трона е малко по-бавен при ускорение до 100км с 0,6 секунди. Отделно Модел Х е за повече хора 5-6-7. От данни те се вижда преимуществото на Тесла в батериите и в електромоторите!Но това засега са само цифри, ще видим следващата година как ще им вървят продажбите и на Model X, MB CQC и Audi eTron!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Браво на Audi. И Мерцедес и Ауди се прицелиха в най-слабият модел на Тесла Model X, което е похвално. Но по технически характеристики, засега нещата не са в тяхна полза. Ще трябва да изчакаме продажбите и тестовете за да видим, как ще се държат колите. Но е хубаво, че почна да има конкуренция и ще падат цените!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години не ми стана ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години И къде ще са Тесла 2025та? На Марс сигурно, а Ауди тепърва ЩЕ изкарвали сума ти велики модели.Мнооого закъсня германската света троица. След десет години ще видим в какво състояние ще е и дали още ще е троица. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години като те чета ми иде да повърна, закъснели са трънци ... на акъл си като мишето с тая разлика че защитаваме една теза! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Закъснели сте гълабчета Тесла вече произвежда по 200 К ел автомобили и се движи към целта от 1 милион Много скоро След построяване на фабриките си в Китай и Европа Но все пак това е прогрес Вече никои не се съмнява в бъдещето на ел автомобили отговор Сигнализирай за неуместен коментар