Магазинът на компанията за електрически велосипеди Pedego Electric Bike в Сейнт Луис обикновено затваря през февруари, тъй като няма достатъчно продажби, които да оправдаят поддържането му отворен през зимата. Тази година, на фона на необичайно големия брой входящо телефонни обаждания, той отваря врати по-рано, разказва Bloomberg. Февруари се е оказал „златна мина“ за магазина, казва главният изпълнителен директор на Pedego Дон ДиКонстанцо, който следи 208 представителства на бранда в Северна Америка. „Виждаме голям ръст на поръчките преди сезона“, допълва той. „Всеки месец има нов рекорд“.
Макар че не може да го докаже, ДиКонстацо е убеден, че растящите цени на горивата стоят зад ръста в продажбите. „Няма да ви каже, че се дължи изцяло на горивата“, казва той. „Но абсолютно вярвам, че действат като катализатор повече хора да обмислят алтернативни форми на транспорт“.
Други брандове за електрически велосипеди и търговци в САЩ разказват друга история: продажбите растат по-бързо от очакваното, над вече високите очаквания, дефинирани от пандемичния бум. Макар че причината е трудно да се определи – облекчаването на ограниченията заради пандемията и завръщането към офисите може би играят роля – повечето посочват цените на горивата като допълнителен фактор.
„Прекарвам по-голямата част от деня си, говорейки си с хора, които са вносители, бранд мениджъри или търговци на дребно на електрически велосипеди“, казва Ед Бенджамин, основател и председател на Асоциацията за леки електрически превозни средства. „И те вече ми казват, че хората идват, разпитват и купуват електрически велосипеди като лично транспортно средство“.
При нидерландския производител на електрически велосипеди Van Moof продажбите през последните седмици са двойно по-високи спрямо прогнозите на компанията. „Отдаваме това на растящите цени на бензина“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор Тако Карлиер в имейл.
Gregg’s Cycle – един от най-големите търговци на дребно на колела в Сиатъл, бележи най-добрия си февруари от отварянето си през 1932 г. „Това е във всички направления, но се дължи най-много на електрическите велосипеди“, казва дългогодишният генерален мениджър Марти Плут. „Мисля, че е в резултат на поскъпването на горивата“.
Сиатълският стартъп за електрически велосипеди Rad Power Bikes прави проучвания сред клиентите си след покупка за причините, които стоят зад нея. Все повече хора посочват поскъпващите горива, казва съоснователят и главен изпълнителен директор Майк Раденбау. „Точно както желанието за безопасност и транспорт със социална дистанция създаде нова категория потребители на електрически велосипеди, по-високите цени на горивата правят същото нещо“, казва той. „Това добавя растеж върху вече бързия такъв“.
Компаниите за споделяне на електрически скутери и велосипеди също усещат тласъка. По-рано тази седмица основателят и главен изпълнителен директор на Bird Global Травис ВандерЗанден заяви, че цените на бензина подкрепят търсенето през първото тримесечие на тази година. Компанията казва, че планира да стартира рекламна кампания, включително по билбордове на Таймс Скуъер в Ню Йорк и в Сан Франциско, през следващите няколко дни. Главният конкурент на Bird – Lime, който оперира в над 50 града в САЩ, както и в България – казва, че броят на пътуванията с нейни скутери и колела е нараснал с почти две трети през февруари на годишна база.
За някои манията напомня бума при велосипедите от началото на 70-те години на миналия век, когато продажбите в САЩ са нараснали над двойно в рамките на четири години, подкрепени поне отчасти от шоковите цени на бензина. „Историята се повтаря“, казва ДиКонстанцо, който е работил на бензиностанция по онова време.
Със сигурност ситуацията тогава бе по-лоша, с дажби и дълги опашки по бензиностанциите. „Неистовите темпове на продажби на велосипеди по време на бума тогава бе от хора, които си мислеха „Няма да имам никакъв транспорт“, казва Бенджамин, който е сглобявал велосипедите Schwinn в Луисвил, Кентъки, по онова време. Този път купувачите просто искат да спестят пари.
„Хората в момента търсят начин да избегнат високите цени на горивата“, казва Раденбау. „Какви са им възможностите? Електрически автомобил на цена 70 000-150 000 долара, който ще дойде след 9 месеца, не е нито много мащабируем, нито много приобщаващ“.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Джордж Клуни вече няма да целува жени на екрана
Михайлова: Не чувам никой да казва, че има желание да състави правителство
Оръжейни доставки за $21 млрд.: САЩ все още бавят превъоръжаването на Република Китай
Линдзи Лоън призна на какво я е научил съпругът ѝ
преди 3 години електрически велосипеди , Импе ... те не са здравословни ... : ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Статистиката показва, че продажбите на пикапи, SUV и т.н. растат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години след като прочетох коментара ти... поне стотина мозъчни клетки се самоубиха... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Браво на американците !!! И без това са трътлести, да се кара колелце е здравословно. Да му мисли държавата обаче сега. Американец, който разчита само на колелцето: Не купува кола и не тегли кредит за нея. Не купува бензинец. Не плаща данъци за колата, застраховки, винетки и други такива работи. По-здрав е, по-рядко ще ходи на лекар и ще яде по-малко лекарства. Даже паркинг не плаща. Неслучайно е казано, че колоездачът е вреден за държавата и икономиката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар