Регулаторите в Брюксел и Обединеното кралство обявиха, че започват официални разследвания на Facebook в рамките на съвместна атака срещу използването на потребителските данни от социалната мрежа с цел доминиране на основни пазари като дигиталната реклама, пише Financial Times.
Службата за защита на конкуренцията и пазарите (CMA) във Великобритания обяви, че разследва дали Facebook не „злоупотребява с господстващото си положение в социалните мрежи или пазарите на дигитална реклама чрез събирането и използването на рекламни данни“.
Отделно от това Брюксел заяви, че започва формално антимонополно разследване, което да оцени дали Facebook е нарушил законодателството на ЕС „чрез използването на рекламни данни, събрани от рекламодатели, за да се конкурира с тях на пазари, на които Facebook оперира, като класифицираната реклама например“.
Регулаторите в ЕС посочват още, че ще проучат дали Facebook свързва своята услуга за онлайн класифицирана реклама „Facebook Marketplace” със социалната мрежа, в нарушение на правилата на Европейския съюз за конкуренцията.
Брюксел и Лондон имат сходен подход в борбата с господството на т.нар. Big Tech (големите технологични компании), откакто CMA стана сам по себе си регулатор през януари. От началото на годината британската агенция започна разследвания на Google, Apple и Facebook. През последните години Европейската комисия също започна разследвания на Google, Microsoft, Amazon и Apple.
Паралелното разследване на Facebook се случва в момент, в който Великобритания се подготвя за въвеждането на закон, който официално ще създаде нов технологичен регулатор в рамките на CMA. Той ще определи специални кодекси за поведение на големите технологични компании. Ако те не бъдат спазвани, ще следват големи глоби.
И двата регулатора твърдят, че планират тясно сътрудничество помежду си по въпроса с Facebook.
„Възнамеряваме внимателно да изследваме начина, по който Facebook използва данните, за да оценим дали нейните бизнес практики ѝ дават несправедливо предимство в сектора на онлайн запознанствата и класифицираната реклама“, коментира главният изпълнителен директор на CMA Андреа Косчели. „Всяко такова предимство ще затрудни успеха на конкурентните фирми, включително на новите и по-малки компании, и може да ограничи избора на потребителите“.
По думите на еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер Facebook се използва от близо 3 млрд. души месечно, а близо 7 млн. фирми се рекламират в социалната мрежа. Вестагер допълва, че ЕС внимателно ще разгледа какво дават данните на Facebook и дали не става дума за реално конкурентно предимство в частност в сектора за класифицирана реклама.
„Вече разработваме нови и по-добри услуги, за да отговорим на развиващото се търсене от хората, които използват Facebook. Marketplace и Dating предлагат на хората повече избор, като и двата продукта оперират в една особено конкурентна среда с много големи играчи. Ние ще продължим напълно да сътрудничим на разследванията, за да покажем, че те са неоснователни“, коментира говорител на Facebook.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“